Analitika

Analitika - pratimo promet na vašem web sajtu

Napredna analiza prometa na vašem web sajtu je od izuzetne važnosti kada je u pitanju nastup na Internetu, kampanje ili pronalazak novih kupaca i povećanje prodaje.

 

Naši eksperti prate analitiku putel sledeće dve platforme:

Matomo analitika

Ex. Piwik

Matomo Analitika je platforma za onlajn analitiku (mera saobraćaja na web adresi) koja vama i vašoj kompaniji daje 100% vlasništvo nad podacima.

Web analitika Matomo je platforma koja vam pokazuje najtačniji uvid u posetu vašoj web stranici. Ovo vam daje niz funkcionalnosti.

Sa Matomo analitikom, možete proceniti korisničko iskustvo sa Matomovim funkcijama optimizacije konverzije, kao što su:

  • Heatmap --> prikazuje najposećenije delove stranice
  • Kretanje korisnika po stranici
  • Prodajni levak
  • Ispunjenje ciljeva
  • Analitika popunjenih obrazaca
  • A/B testiranje

Pored toga, uz pomoć prikupljenih podataka možete napraviti bolju SEO optimizaciju stranice, pristupiti korisničkom profilu, koristiti Tag manager itd.

Prednosti Matomo analitike

Matomo može da obezbedi poštovanje najstrožih zakona o privatnosti, uključujući GDPR, CCPA, LGPD i druge propise.
Ovo je obezbeđeno snažnim merama zaštite podataka kao što su:

  • Podaci koji se nalaze u EU
  • Anonimizacija podataka
  • Korišćenje sopstvenih kolačića
  • Anonimizator IP adrese sa tehnikama anonimizacije podataka
  • DoNotTrack podešavanja
  • Kraći datumi isteka kolačića

Ove zaštitne mere su razlog zašto institucije EU kao što su Evropska komisija, neprofitne organizacije, NASA, NOYB i francuska agencija za zaštitu podataka, CNIL, veruju Matomu na svojim web stranicama.

Pored toga, CNIL je odobrio Matomo kao jedan od retkih alata za web analitiku koji se može koristiti za prikupljanje podataka bez saglasnosti za praćenje.

Vlasništvo nad podacima

Google analitika: Kompenzacija za korišćenje besplatnog alata kao što je Google analitika je da oni poseduju vaše podatke. To znači da Google može da koristi vaše podatke u sopstvene svrhe, kao što je ciljano oglašavanje. Što takođe može biti velika pretnja privatnosti.

Matomo: Matomo rešava ovaj problem tako što vam daje 100% vlasništvo nad vašim podacima. Podaci vaše web analitike su u vašem vlasništvu, bez pristupa treće strane. Možete biti mirni znajući da imate potpunu kontrolu jer se vaši podaci koriste samo za vaše sopstvene svrhe web analitike. Vlasništvo nad podacima vam daje moć da zaštitite privatnost i izgradite poverenje kod svojih korisnika.

Pored toga, pošto vi posedujete podatke i ne koriste ih treća lica, možete da se rešite banera o saglasnosti za kolačiće.

Vlasništvo nad podacima
Vlasništvo nad podacima

Praćenje bez kolačića

Google analitika: Zbog zabrinutosti za privatnost, mnogi ljudi su blokirali ili redovno brisali kolačiće trećih strana, kao što su oni koje koristi Google analitika, što otežava praćenje ponašanja korisnika i sticanje tačnih uvida.

Međutim, Google analitika 4 je dizajnirana da evoluira u budućnost bez kolačića, oslanjajući se na sopstvene kolačiće i mašinsko učenje da popuni praznine. Iako ovo zvuči uzbudljivo, kada uporedite pristup popunjavanju praznina u podacima sa 100% tačnim podacima, uvek ćete donositi bolje odluke na osnovu ovog drugog.

Matomo: Na sreću, Matomo je alternativa Google analitici bez kolačića. Matomo koristi config_id za praćenje korisnika bez upotrebe kolačića treće strane, mašinskog učenja ili popunjavanja praznina. To znači da dobijate 100% tačne izveštaje jer Matomo može da prati čak i ako korisnici imaju onemogućene kolačiće ili ih redovno brišu.

Matomove vodeće mere zaštite privatnosti korisnika znače da je takođe izuzet od praćenja saglasnosti francuskog organa za zaštitu podataka (CNIL). Sa Matomovim praćenjem bez kolačića, možete se oprostiti od onih dosadnih banera o saglasnosti za kolačiće, pouzdano se osloniti na tačne podatke i zaštititi privatnost korisnika.

Praćenje bez kolačića
Praćenje bez kolačića

Privatnost korisničkih podataka

Google analitika: Korišćenje usluge Google analitike znači oduzimati korisniku pravo na privatnost, jer Google analitičke podatke vaše web stranice koristi za svoje interese – oglašavanje.

Na primer, kada posetite web adresu koja koristi Google analitiku, Google koristi ove informacije da napravi vaš digitalni profil i zatim vam prikazuje oglase. Sve više potrošača je svesno i zabrinuto zbog upada Google analitike u njihovu privatnost.

Matomo: Iako je Matomo softver za web analitiku dizajniran za praćenje aktivnosti korisnika na vašoj web adresi, privatnost shvataju veoma ozbiljno. Matomo napredne funkcije privatnosti, zajedno sa otvorenom i decentralizovanom prirodom Matomo-a, znače poštovanje privatnosti vaših korisnika.

Uspešni brendovi u potpunosti prihvataju privatnost. Na kraju krajeva, ako vaši klijenti znaju da su njihovi podaci bezbedni kod vas, veća je verovatnoća da će se stalno vraćati.

GDPR

Eliminišite nesigurnost u pogledu usklađenosti sa GDPR-om sa GDPR menadžerom. Ova funkcija obezbeđuje da vaši korisnici mogu jednostavno da ostvare bilo koje od sledećih prava, npr. pravo na informisanje, pravo na povlačenje saglasnosti i pravo na brisanje.


Još nekoliko prednosti koje MATOMO ima:

  • Rangiranje ključnih reči: Pogledajte kakav je učinak i trend vaših ključnih reči tokom vremena na Google-u i Bing-u.
  • Zbirno izveštavanje: Ako imate više sajtova na jednom nalogu, možete da koristite funkciju zbirnog izveštavanja da objedinite sve podatke o sajtovima u isti interfejs.
  • Analitika obrazaca: Izmerite učinak obrazaca na vašoj web stranici. Obrasci su važan deo procesa konverzije i morate da se uverite da ih vaši klijenti popunjavaju bez napora.
  • Snimanje sesije: Snimite video snimke interakcija vaših klijenata na vašim web stranicama. Na ovaj način razumete njihova očekivanja, probleme koje mogu imati, obrasce korišćenja i možete poboljšati upotrebljivost na vašem web sajtu.
  • Analitika medija: Pratite video i audio analitiku na vašoj web adresi. Pogledajte kako ljudi komuniciraju sa vašim medijskim sadržajem, gde se nalaze i kako gledaju najvažnije medije na vašem web sajtu.
  • GDPR menadžer: Jedno je biti usklađen sa GDPR-om, ali GDPR menadžer vam daje potpunu kontrolu nad obradom ličnih podataka vašeg korisnika.
  • Analitika: Analitika evidencije servera može se koristiti kao alternativni metod za praćenje korisnika vašem web sajtu ako Javascript metod praćenja nije izvodljiv ili ako morate da se pridržavate strogih bezbednosnih smernica.
  • Intranet analitika: Analizirajte i poboljšajte internu komunikaciju, sadržaj i iskustvo za svoje korisnike i kolege.
  • Opcija samostalnog hostovanja na licu mesta: Koristi maksimalnu fleksibilnost, hostujte Matoma na sopstvenim serverima - veliki bonus za kompanije koje se fokusiraju na bezbednost podataka.
Privatnost korisničkih podataka
Privatnost korisničkih podataka