Blog & vesti

10 pitanja koje morate postaviti sebi pre izrade online prodavnice

10 pitanja koje morate postaviti sebi pre izrade online prodavnice

Izrada online prodavnica

Sreda, 14. april 2021.

Da li se pripremate za izradu online prodavnice? Da li imate sveobuhvatnu strategiju? Da li imate spreman asortiman proizvoda? Pripremili smo za vas 10 pitanja koja morate sebi da postavite pre nego što započnete sa kreiranjem online prodavnice.

Online prodavnica je prodajni kanal preko kog prodajete svoje proizvode. Za razliku od obične prodavnice, vaša internet prodavnica nije ograničena na lokaciju filijale, već je krug vaših kupaca znatno veći i takođe se možete usredsrediti na kupce izvan vašeg regiona, pa čak i van zemlje.

Sam razvoj ili kreiranje online prodavnice može biti zahtevan proces, posebno ako je potrebna velika koordinacija između nekoliko različitih zainteresovanih strana. Prema našem iskustvu, sama priprema je veoma veliki izazov. Ako želite da imate kvalitetnu online prodavnicu koja će vam dobro služiti, moraćete da obavite prilično posla. Međutim, da bismo olakšali postupak, za vas smo pripremili 10 pitanja koja morate da postavite sebi pre otpočinjanja ovog procesa.

1. Koja je svrha vaše online prodavnice?

Ovo je prvo i najvažnije pitanje koje treba sebi da postavite. Morate znati razlog zašto želite da imati online prodavnicu, šta vam treba od online prodavnice i koja je njena svrha.

Ako za svoj hobi želite online prodavnicu koja vam nije primarni izvor prihoda, verovatno vam ne treba puno planiranja, a verovatno niste spremni ni da uložite puno resursa.

Međutim, ako želite profesionalnu online prodavnicu, ovo će zahtevati znatno više vremena i resursa, jer ćete morati da razmislite o dizajnu online prodavnice, prezentaciji proizvoda, načinima plaćanja, povezanosti sa računovodstvenim sistemom, uslovima poslovanja, načinu isporuke, stvarajući zanimljiv sadržaj, redovno ih osvežavate i pri čemu ćete privući posetioce. Pored toga, moraćete da uzmete u obzir i hostovanje online prodavnice i njeno održavanje (u Kabi našim kupcima nudimo i hosting i održavanje online prodavnice, tako da imaju kompletno rešenje na jednom mestu).

2. Ko su vaši kupci?

Sledeće pitanje na koje treba da odgovorite je ko su vaši kupci? To su ljudi koji kupuju proizvode poput vašeg. Takođe postoji mogućnost da ćete morati odgovoriti na još konkretnije pitanje, kao npr. koliko znanja naša ciljna publika ima o našim proizvodima i šta je presudno za njih da izvrše kupovinu od nas. Drugim rečima, moraćete da napravite profil kupca.

Autor: Photo by rupixen.com on Unsplash.com

3. Kako ćete privuće kupce da dođu na vaš web sajt?

Obično privlačenje posetilaca (potencijalnih kupaca) u vašu novu online prodavnicu započinje slanjem linka poslovnim kupcima, prijateljima i rođacima. U nastavku ćete koristiti i razne društvene mreže (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, ...). Pored toga, možete da koristite opcije plaćenog oglašavanja. Najčešći izbor su Google Ads ili Facebook oglašavanje. Veoma je važno da imate online prodavnicu dobro optimizovanu, što znači da ste se pobrinuli za SEO optimizaciju online prodavnice.

Najbolje što možete učiniti da privučete što veći broj posetilaca je kvalitetan sadržaj i dobar asortiman proizvoda. Kvalitetnim i ažurnim sadržajem i proizvodima postaraćete se da vaša online prodavnica izgleda profesionalno i pouzdano. Istovremeno ćete se pobrinuti i za SEO optimizaciju online prodavnice.

4. Šta će naterati korisnike da se vrati u vašu online prodavnicu?

Nakon što privučete korisnika u online prodavnicu, vaš sledeći zadatak je da ga zadržite u prodavnici i omogućite mu da izvrši kupovinu. Korisnici web-a se brzo umaraju i još brže napuštaju stranicu ako ih ne privlače. Naročito kod online prodavnica. Zbog toga je veoma važno da su proizvodi u online prodavnici dobro predstavljeni, da imate različite mogućnosti plaćanja i da nudite i kvalitetan sadržaj u vezi sa proizvodima i vašom industrijom koji će biti zanimljivi posetiocima. Ako to ne učinite, brzo će napustiti vaše online prodavnice.

Najjednostavniji način za merenje koliko dugo je korisnik bio u nekoj prodavnici je korišćenje analitičkih alata kao što su Matomo ili Google Analytics.

5. Da li su pozivi za kupovinu dovoljno jasni?

Poziv na akciju (ili Call to Action) je element na stranici, koji je obično u obliku dugmeta na online prodavnici u obliku dodavanja u korpu ili pokretanja kupovine, kojim želite da ohrabrite korisnika stranicu da deluje odnosno da izvrši kupovinu. Ovo je jedan od najvažnijih elemenata vaše online prodavnice jer vam pomaže da pretvorite posetioce u kupce.

Poziv na akciju može biti jednostavan, ali pustite posetioca da ga brzo pronađe. Zapamtite, međutim, da je ovo jedan od glavnih elemenata koji utiče na kupovinu.

6. Kako se razlikovati od drugih?

Prema nekim podacima, na svetu već postoji skoro 2 milijarde web adresa, od čega dobar udeo čine i online prodavnice. Bez obzira na industriju ili delatnost kojom se bavite, velika je verovatnoća da takva online prodavnica koja prodaje slične ili čak identične proizvode već postoji.

Pitanje koje u ovom slučaju treba da postavite sebi je kako se izdvojiti od drugih ili od konkurencije?

Razmislite u čemu su vaše snage, po čemu se izdvajate od drugih i predstavite ovo na svojoj online prodavnici.

7. Koji je vaš glavni izvor prometa?

Postoje dve vrste prometa u online prodavnici: organski i neorganski (plaćeni).

Organski saobraćaj su oni korisnici koji dođu u vašu online prodavnicu putem pretraživača, unošenjem direktne veze ili klikom na neplaćeni link sa drugih web adresa.

Neorganska tj. plaćeni promet je saobraćaj koji ostvarite zakupom ključnih reči ili oglasa - oglašavanje na mreži.

Najbolje online prodavnice organski privlače najviše posetilaca, a povremeno se odluče i za oglašavanje u određene svrhe. Takođe treba da znate da organski promet utiče na SEO optimizaciju online prodavnice, što se ogleda u boljem rangiranju na pretraživačima.

8. Ko će kreirati sadržaj za vašu online prodavnicu?

Odgovor na ovo pitanje je očigledan, ali dobroj online prodavnici treba kreator sadržaja i neko ko će redovno ažurirati proizvode kako bi vaša online prodavnica bila uvek sveža i ažurna.

Kreatori sadržaja za online prodavnice su obično stručnjaci u toj oblasti. Najbolje je da sami počnete da pišete sadržaj, jer najviše znate o svom poslu i proizvodima. Možete dobiti pomoć u lekturi. U svakom slučaju, o svom poslu i proizvodima znaćete više od bilo koga drugog i stvorićete najkvalitetniji sadržaj. Pri tom, međutim, ne očajavajte prebrzo, vežba stvara majstora, ako majstor vežba.

9. Gde možete pronaći foto i video materijal?

Grafički materijali - fotografije i video zapisi, veoma su važan deo vaše online prodavnice, jer pružaju dodatni vizuelni efekat, a pored toga, korisnici web stranice će zbog dobrih fotografija i video zapisa biti duže u vašoj online prodavnici (bolje korisničko iskustvo -> bolja SEO optimizacija -> bolje rangiranje na pretraživaču -> veća kupovna moć).

Preporučujemo vam da ako imate svoj kvalitetni foto ili video materijal, koristite ih u online prodavnici. Ovo se posebno odnosi na fotografije proizvoda. Niko ne želi da vidi fotografije proizvoda lošeg kvaliteta, jer one odvraćaju korisnika od kupovine. Ako imate svoje fotografije, izbegavate probleme sa autorstvom, a korisnici će prepoznati da koristite svoje materijale.

Ako već nemate svoj materijal, možete ga kupiti na web-u na namenskim web portalima. Pored toga, dobavljači obično imaju kvalitetne fotografije proizvoda.

10. Koliki vam je budžet na raspolaganju?

Dizajn i izrada online prodavnice nije nužno skup, ali može biti ako imate puno želja, zahteva i ako vam je potrebna veza sa različitim sistemima. Ako želite da napravite profesionalnu i kvalitetnu online prodavnicu, moraćete da pripremite određeni budžet.

Zapitajte se, koliko ste spremni da odvojite resursa za pravljenje online prodavnice?

Zaključak

Kvalitetno skreiranje online prodavnice nije jednostavan proces, jer se sastoji od nekoliko faza:

  • Treba da odgovorite na svih 10 gore navedenih pitanja
  • Priprema sadržaja
  • Dizajn online prodavnice
  • Programiranje online prodavnica
  • Hosting i održavanje online prodavnice

Svaka od gore navedenih faza je važna, pa je važno da odaberete pravog partnera sa kojim ćete sarađivati u stvaranju online prodavnice i kasnije u njenom održavanju.