Nema razloga gubiti puno reči o velikom uticaju optimizovanih URL adresa na rangiranje web sajta na pretraživačima. Sve zbog čega je to važno možete pronaći u smernicama najvećeg web pratraživača Google.
Dobra vest za sve je da optimizacija URL adresa nije nauka i da se vrlo jednostavno može izvršiti pute CMS-a web sajta (više o administraciji web sajta CMS-u možete pronaći ovde). URL treba ukratko da opiše stranicu do koje vodi, te će većim delom već biti dovoljno dobar za SEO optimizaciju web sajta.
U nastavku teksta ćemo vas upoznati sa postupkom kreiranja URL adrese tako da bude dobro optimizovan.
URL je zapravo web adresa web sajta na World Wide Web-u. To je identifikator svake stvari na webu – web sajta, slike, muzičke datoteke, video snimka, itd. URL nam zapravo prikazuje informacije koje se nalaze na toj adresi.
URL se sastoji od više delova:
Za SEO optimizaciju su najvažnije kategorija i naslov. Pored toga, morate ih odabrati svaki put kada kreirate novi sadržaj u CMS-u web sajta.
Pre nego što odaberete pravi URL, prvo morate da istražite ključne reči. Pravljenje URL-ova se ne preporučuje bez istraživanja ključnih reči.
Adresa web sajta često je već dovoljno dobra za optimizovani URL. Međutim, to nije uvek slučaj.
Verovatno niste primetili znakove poput brave () ili kvadrata [] na web stranicama? To je zato što su to „Opasni znakovi“ koji ne pripadaju URL adresi. Pored toga, preporučujemo vam da izbegavate tačke, zareze, tačke-zareze u URL adresama. Izbegavajte sve sem slova i srednje crte.
URL-ovi su jedinstveni, što znači da ako promenimo samo jedan znak, to znači da je URL potpuno nov. Na primer. ako dodate broj u URL i zatim ga zamenite, stranica više neće biti dostupna na URL-u sa starim brojem, to može prouzrokovati pad u rangu jer korisnik dođe na stranicu koja ne postoji. Rešenje je napraviti preusmeravanje linkova sa stare na novu URL adresu.
Koristite samo one reči koje opisuju web sajt. Ne koristite suvišne reči i prideve da biste opisali sadržaj stranice. Ovo takođe važi i za ključne reči. Često se dugi URL-ovi ne prikazuju u rezultatima pretraživača.
Kao i kod prethodne tačke, izbegavajte URL-ove koji su predugi. Bolja taktika je upotreba jednostavnih URL-ova.
Većina web servera tretiraju ista velika i mala slova u URL-ovima. Međutim, to nije uvek slučaj. Tehnički gledano, sve napisano ispod domene razlikuje velika i mala slova.
Najbolja je praksa da uvek koristite mala slova u URL-ovima na vašem web sajtu.
URL adresa ne sme da sadrži razmak. Web pretraživač pišu razmake na sledeći način „% 20“.
Da biste to izbegli, preporučujemo da koristite srednju crticu umesto razmaka. Druga opcija je donja crtica _, ali ipak preporučujemo upotrebu crtica -.
Pomoću Kabi CMS-a možete automatski da napravite URL adrese sa crticom umesto razmaka.
Google-ova zvanična preporuka je da koristite crticu umesto donje crtice _.
Kragujevac
Stevana Sremca 13/4
34 000 Kragujevac
Beograd
Omorika 1
11 000 Beograd
T: +381 34 208 189
M: +381 60 636 15 14
E: office.srbija@kabi.info
Portal Pressek.rs
Medijski portal koji pruža sve informacije u Centralnoj Srbiji
Bazanekretnina.rs
Nekretnine iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije na jednom mestu
MyRE
Web rešenje za firme koje se bave prometom nepokretnosti
Novogradnje.com
Ponuda novoizgrađenih objekata u Sloveniji i inostranstvu
Avto.info
Uvek sveže novosti i oglasi polovnih vozila
Si21.com
Prvi slovenački informativni portal