CRM i digitalna transformacija

All in one platforma za digitalizaciju poslovanja

All in one platforma za digitalizaciju poslovanja

Prednosti i zamke

Četvrtak, 11. jul 2024.

Digitalizacija poslovanja preduzeća postaje sve važniji proces kojim kompanije ostaju konkurentne u današnjem poslovnom svetu.

Kompanije koje žele da povećaju svoju konkurentsku prednost moraju optimizovati svoje procese, poboljšati efikasnost i, ako je moguće, smanjiti troškove.

Većina kompanija koristi dosta različitih rešenja za svoje poslovanje. Od editora web stranica, do sistema za komunikaciju, CRM sistema, upravljanja projektima, HRM sistema i, na kraju, ali ne i najmanje važno, ERP sistema za upravljanje resursima. Kompanije za svoje poslovanje koriste 6 različitih programa koji su međusobno kompatibilni na različite načine. Postizanje pravog stepena kompatibilnosti u takvom okruženju je izuzetno teško, a podaci se takođe raspršuju u različitim sistemima, gde je razmena ograničena.

Za takav slučaj postoji rešenje u tzv all in one platformi (sve u jednom sistemu na srpskom), gde su skoro sva navedena rešenja (osim ERP) već uključena u jedinstven sistem. Takav sistem omogućava bolju i pre svega efikasniju digitalizaciju i poslovanje.

Šta je All in one platforma?

All in one platforma je sistem ili sveobuhvatno softversko rešenje koje kombinuje različite aplikacije (za različite namene) u jedan sistem. Umesto da koristite nekoliko odvojenih softverskih rešenja za različite poslovne i operativne zadatke, kao što su upravljanje odnosima sa klijentima (CRM), upravljanje projektima, sistem evidencije radnog vremena, sistem obaveštavanja, sistem upravljanja veb sajtom, sistem komunikacije itd. All in one platforma kombinuje sve ovo na jednom mestu. Takav sistem se može uporediti sa supermarketom, gde se na jednom mestu nalaze namirnice, apoteka, sportska prodavnica, prodavnica obuće, prodavnica kućnih ljubimaca itd.

Tipično je za All in one platforme da skoro sva odeljenja u kompaniji imaju koristi od njih.

All in one platforma je sistem ili sveobuhvatno softversko rešenje koje kombinuje različite aplikacije
All in one platforma je sistem ili sveobuhvatno softversko rešenje koje kombinuje različite aplikacije

Prednosti korišćenja all in one platforme

1. Integracija različiih funkcija

Jedna od najvećih prednosti platforme all in one je integracija različitih poslovnih funkcija. Ovo omogućava bolju integraciju podataka i procesa, što dovodi do bolje efikasnosti zaposlenih i minimiziranja grešaka u radu.

Na primer, prodajni tim može da pristupi podacima o kupcima koje su uneti u CRM (i kontaktima koji su se registrovali preko web sajta) i istovremeno mogu da vide finansijske podatke koji se odnose na kupce, što omogućava bolje i brže odluke.

2. Veća efikasnost

Korišćenjem jedinstvene platforme zaposleni mogu brže i jednostavnije da pristupe potrebnim informacijama i alatima za rad. Ovo smanjuje potrebu za prebacivanjem između različitih aplikacija, štedeći vreme i povećavajući produktivnost.

Na primer, korisnici mogu jednostavno da dele sve ključne informacije sa kolegama, ali u isto vreme ne moraju da dele ove informacije eksterno ili da ih izvoze, jer ih jednostavno mogu dodeliti drugim odgovornim licima u sistemu.

3. Optimizacija troškova

Jedna platforma obično znači niže troškove od kupovine i održavanja nekoliko odvojenih softverskih rešenja. Već u uvodu dali smo primer kako kompanija koristi 6 različitih rešenja. Svako od ovih rešenja košta. Ako pomnožimo broj korisnika sa cenom licence i brojem korišćenih programa, brzo možemo doći do visokih brojeva.

All in one platforma štedi kompanijama novac:

  • Trošak licence
  • Održavanje
  • Obuka zaposlenih – korisnički interfejs kroz različite aplikacije je sličan i intuitivan, što omogućava korisnicima da se brže naviknu na rad sa sistemom – brži prihvatanje.

4. Jednostavnije upravljanje podacima

Centralizovan sistem olakšava prikupljanje, skladištenje, analizu i deljenje podataka. Svi podaci o kupcima, prodaji, upitima i projektima se čuvaju na jednom mestu, što olakšava praćenje poslovanja i donošenje odluka na osnovu informacija.

5. Minimiziranje razmene osetljivih podataka

Jedna platforma znači veću sigurnost i usklađenost sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR). Ponovo se vraćamo na primer iz uvoda. Imate 6 sistema i morate imati ugovor o zaštiti podataka sa svakim od ovih 6. Još veći izazov nastaje pri razmeni ovih podataka unutar različitih sistema.

Kada koristite jedan sistem, nemate te strahove, jer imate ugovor o zaštiti podataka sa jednim provajderom koji nudi sve što vam je potrebno u jednom sistemu.

6. Veća fleksibilnost

All in one platforme su obično dizajnirane na način da se njihove funkcionalnosti mogu prilagoditi i proširiti prema potrebama kompanije. Kako posao raste i njegove potrebe se povećavaju, možete dodati nove funkcije ili module bez potrebe da zamenite ceo sistem.

Ovaj proces je obično jednostavniji jer su kompanije već navikle da koriste platformu i lakše im je da ulažu u razvoj postojeće platforme nego da zamene ceo sistem.

7. Bolje korisničko iskustvo

Jedinstveni korisnički interfejs pojednostavljuje korišćenje sistema i povećava zadovoljstvo zaposlenih. Zaposleni treba da nauče da koriste samo jednu platformu, što značajno ubrzava vreme učenja i poboljšava ukupnu efikasnost.

8. Veća mobilnost

Većina platformi All in one nudi pristup svim neophodnim funkcijama za rad preko različitih uređaja (od računara do pametnih telefona). Zaposleni mogu da rade sa bilo kog mesta, jer mogu da pristupe svim potrebnim alatima i podacima za rad preko svojih pametnih telefona ili tableta.

9. Jednostavnije održavanje

Jedna platforma znači jednostavnije i jeftinije održavanje. Umesto da moraju da ažuriraju i održavaju nekoliko različitih sistema i aplikacija, serviseri brinu o jednoj platformi. Ovo smanjuje rizik od grešaka i bezbednosnih rupa, jer je broj spoljnih složenih integracija koje bi mogle da izazovu probleme minimalan ili skoro nepostojeći.

Zamke All in one platformi

1. Inferiorna specijalizacija

Uprkos činjenici da all in one platforme nude širok spektar funkcionalnosti i rešenja, može se desiti da nedostaje neka specijalizovanija funkcionalnost. U ovom slučaju, potrebno je videti da li da se odlučite za nadogradnju sistema ili za korišćenje smanjene funkcionalnosti.

2. Izazovna prilagodljivost određenim industrijama

Postoje neke specifične industrije kojima je potreban sistem all in one, a koji je prilagođen isključivo njihovom načinu poslovanja. Opšti all in one sistem za digitalizaciju poslovanja neće im koristiti, jer i sami imaju previše specifičnosti u poslovanju.

Ove industrije imaju tendenciju da budu visoko regulisane i specifične.

3. Zahtevna tranzicija

Više od funkcionalnosti same platforme, postoji izazov prelaska na takvu platformu. Prelazak na novi način rada obično je težak, jer je nivo otpora zaposlenih obično visok. Zaposleni su navikli na stari način rada i ne mogu da vide prednosti prelaska na jednu platformu.

U ovom slučaju, obuka zaposlenih je izuzetno važna.

Kabi platforma za digitalizaciju poslovanja

Kabi platforma je u osnovi namenjena svim malim i srednjim preduzećima (do 1.000 zaposlenih) koja žele da digitalizuju svoje poslovanje ili podvrgnuti digitalnoj transformaciji.

Sa sistemom možemo pokriti veoma širok spektar industrija, što znači da skoro svaka kompanija može da koristi platformu.

Svojim razvojem i više od 30 godina tradicije osiguravamo da smo konstruktivan, stabilan i pun razumevanja partner koji se trudi da razume vaše poslovanje i shodno tome održava i nadograđuje sopstveni sistem.

Zaključak

All in one platforma je odličan sistem koji vam omogućava da sveobuhvatno digitalizujete poslovanje vaše kompanije. Kao što je već pomenuto u članku, platforma all in one ima mnogo prednosti upotrebe. Glavni uslov uspeha je uspešna implementacija, koja se uvek mora odvijati u nekoliko koraka.