Napredne kompanije su vrlo brzo počele da koriste prednosti CRM sistema. To su uglavnom bile veće kompanije koje su svesne da je kvalitetna obrada kupaca i podataka ključ dugoročnog uspeha i profitabilnosti.
Sa druge strane, znamo za manje digitalizovane kompanije koje se i dalje često drže starih praksi, što može ograničiti njihov dalji razvoj i mogućnosti za rast. U ovom članku ćemo se fokusirati na njih.
U nastavku predstavljamo glavne razloge zašto se CRM sistemi ređe pojavljuju u manjim ili manje „naprednim“ kompanijama – i kako to utiče na njihov dugoročni potencijal.
Jedan od glavnih razloga zašto se manje kompanije teže odlučuju za implementaciju CRM sistema je nedostatak finansijskih resursa i generalno neefikasno određivanje prioriteta. Većina ovih kompanija ima ograničen budžet koji želi da iskoristi za digitalizaciju svog poslovanja i nisu sasvim sigurni da li će se investicija isplatiti.
Međutim, finansije ne bi trebalo da budu glavni problem u današnje vreme, jer je poslovni model većine CRM sistema mesečno iznajmljivanje na osnovu broja korisnika. Cene počinju od nešto više od 10 evra po korisniku mesečno.
Istovremeno, često nemaju jasno definisane dugoročne ciljeve ili strategije kako bi im CRM mogao poslužiti u razvoju poslovnih procesa. Za razliku od većih ili „naprednih“ kompanija koje su svesne značaja analize podataka i digitalne optimizacije, manje kompanije često posluju u više ad hoc stilu i zbog toga se teže odlučuju za sistematsko upravljanje odnosima sa klijentima.
Druga velika prepreka je nedostatak znanja u oblasti implementacije i upravljanja CRM rešenjima. Lideri u manjim kompanijama mogu biti zastrašeni složenošću sistema ili veruju da je CRM isključivo za velike kompanije, što je daleko od istine.
Još jedan veliki faktor je nepoverenje - strah da će upravljanje podacima postati preobimno, da će unos podataka i analiza biti dugotrajni ili da će biti potrebno angažovati skupe spoljne stručnjake. Nije beznačajno ni to što ne žele da se određeni podaci razmenjuju između zaposlenih.
Nedostatak osnovnih digitalnih veština i otpor promenama među zaposlenima dodatno smanjuju verovatnoću da kompanija primeni tehnološki napredno rešenje kao što je CRM.
Posebna situacija koja se javlja u nekim manjim preduzećima je poslovni model sa spoljnim saradnicima koji su samozaposleni (tzv. samostalni preduzetnici). Takvi zaposleni nemaju klasičan radni odnos sa poslodavcem, pa često nisu motivisani na „preteranu” ili preciznu kontrolu svog rada.
Budući da je jedan od ključnih faktora u implementaciji CRM-a redovno i tačno evidentiranje podataka, ovakav način rada može imati značajno negativan uticaj na kvalitet baze podataka za preduzeće, a samim tim i na stvarnu upotrebljivost CRM sistema. Tipičan primer ovakvih kompanija su agencije za nekretnine koje nemaju stalno zaposlene, već osobe koje sa agencijom rade preko ugovora o saradnji ili drugačijim vidovima dogovora.
Nekorišćenje ili površno korišćenje CRM sistema u manjim preduzećima može imati ozbiljne negativne posledice na duži rok.
Manja preduzeća i dalje mogu učiniti puno malim koracima:
Iako CRM sistemi na prvi pogled mogu izgledati složeniji i možda prikladni samo za veće kompanije, postoji niz fleksibilnih rešenja koja su dostupna i manjim kompanijama. Važno je da kompanija bude svesna prednosti strukturiranog upravljanja odnosima sa klijentima i da kreira odgovarajuće podsticaje i načine rada koji će motivisati sve učesnike da redovno koriste sistem. Na ovaj način izbegavaju gubitak znanja, povećavaju poverenje kupaca i otvaraju nove mogućnosti za održivi rast.
Ako tražite takav sistem, možemo vam pomoći u Kabi-ju, gde imamo CRM rešenje koje je prilagodljivo svakoj kompaniji, bez obzira na njenu veličinu i nivo digitalizacije.
Kragujevac
Stevana Sremca 13/4
34 000 Kragujevac
Beograd
Omorika 1
11 000 Beograd
T: +381 34 208 189
M: +381 60 636 15 14
E: office.srbija@kabi.info
Portal Pressek.rs
Medijski portal koji pruža sve informacije u Centralnoj Srbiji
Bazanekretnina.rs
Nekretnine iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije na jednom mestu
MyRE
Web rešenje za firme koje se bave prometom nepokretnosti
Novogradnje.com
Ponuda novoizgrađenih objekata u Sloveniji i inostranstvu
Avto.info
Uvek sveže novosti i oglasi polovnih vozila
Si21.com
Prvi slovenački informativni portal