Blog & vesti
10 pitanja koje morate da postavite pre izrade web sajta

10 pitanja koje morate da postavite pre izrade web sajta

Izrada web sajta

Ponedeljak, 8. mart 2021.

Da li ste spremni da napravite web sajt za svoj biznis? Da li imate strategiju? Za vas smo pripremili 10 pitanja koja morate sebi da postavite pre nego što započnete sa kreiranjem web stranice.

Naime, web stranica je alat kojim promovišete svoju kompaniju, usluge ili proizvode i putem kojeg ćete pronaći svoje korisnike i kupce odnosno pretplatnike.

Sam razvoj ili izrada web stranice obično nije najzahtevniji deo procesa. Prema našem iskustvu, veći izazov je sama priprema. Ako želite da imate kvalitetnu web stranicu koja će vam dobro služiti, moraćete prethodno da obavite prilično posla. Međutim, da bismo vam olakšali postupak, za vas smo pripremili 10 pitanja koja morate da postavite sebi pre izrade web stranice.

1. Koja je svrha vašeg web sajta?

Ovo je prvo i najvažnije pitanje koje treba sebi da postavite. Morate znati razlog zbog kog želite da imate web sajt i šta želite da postignete.

Ako želite web sajt za svoj hobi, verovatno vam ne treba puno planiranja, a verovatno niste spremni ni da uložite puno resursa.

Međutim, ako želite profesionalnu web stranicu, ovo će zahtevati znatno više vremena i resursa, jer ćete morati da razmišljate o dizajnu same web stranice, stvarajući zanimljiv sadržaj koji redovno osvežavate i koji će privući posetioce. Pored toga, moraćete da uzmete u obzir i hostovanje same web stranice i njeno održavanje (u Kabi, našim klijentima nudimo i hosting i održavanje web stranice, tako da pružamo kompletno rešenje na jednom mestu).

2. Ko je vaša ciljna publika/kupci?

Sledeće pitanje na koje treba da odgovorite je ko je vaša publika? To su ljudi koje bi zanimala ili usluga ili sadržaj koji imate na web sajtu. Takođe postoji mogućnost da ćete morati odgovoriti na još konkretnije pitanje, kao npr. koliko znanja vaša ciljna publika ima o vašim uslugama, proizvodu ili temi i kako ih privući da kod vas izvrše kupovinu.

Ko su vaši kupci?
Ko su vaši kupci? Autor: Photo by Kelly Sikkema on Unsplash

3. Kako ćete privući korisnike na svoj web sajt?

Obično privlačenje korisnika na vašu novu web stranicu započinje slanjem prijateljima i rođacima. U nastavku ćete koristiti i razne društvene mreže (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, ...). Pored toga, možete da koristite opcije plaćenog oglašavanja. Najčešći izbor su Google Ads ili Facebook oglašavanje. Veoma je važno da imate dobro optimizovanu web stranicu, što znači da ste se pobrinuli za SEO optimizaciju web stranice.

Za više informacija o tome šta je SEO optimizacija kliknite ovde.


Ali najbolje što možete učiniti da privučete što više korisnika je kvalitetan sadržaj. Kvalitetnim i ažurnim sadržajem učinićete da vaša web stranica izgleda profesionalno. Istovremeno ćete se pobrinuti za sadržajnu SEO optimizaciju web stranice.

4. Šta će dovesti do toga da se korisnici vrate na vašu stranicu?

Jednom kada privučete korisnika na web sajt, vaš sledeći zadatak je da ga zadržite na stranici. Korisnici weba se brzo umaraju i još brže napuštaju web adrese ako ih to ne privlači. Zbog toga je veoma važno da se sadržaj na vašoj web stranici ažurira i bude zanimljiv korisnicima. Ako to nije slučaj, oni će brzo napustiti vašu web stranicu.

Najjednostavniji način je izmeriti koliko dugo je korisnik na web sajtu proveo vremena, koristeći analitičke alate poput Matomo ili Google analitike.

5. Da li ćete imati poziv na akciju (call to action) na web sajtu?

Poziv na akciju (Call to action) je element na stranici, obično u obliku dugmeta ili web obrasca, kojim želite da podstaknete korisnika stranice da deluje ili komunicira sa web stranicom. Ovo je jedan od najvažnijih elemenata vaše web stranice jer vam pomaže da pretvorite korisnike u potencijalne kupce.

Poziv na akciju može biti jednostavan obrazac ili link do stranice proizvoda. Zapamtite, međutim, da je ovo glavni element oko kojeg se gradi web sajt.

6. Kako se razlikovati od drugih?

Prema nekim podacima, na svetu već postoji skoro 2 milijarde web sajtova. Bez obzira na industriju ili delatnost kojom se bavite, velike su šanse da već postoji web stranica kakvu vi želite.

Pitanje koje u ovom slučaju treba da postavite sebi je kako se izdvojiti od drugih ili od svoje konkurencije?

Razmotrite koje su vaše snage, kako se izdvajate od drugih i predstavite baš to na svojoj web stranici.

7. Koji je vaš glavni izvor prometa?

Organski ili plaćeni

Postoje dve vrste prometa na web sajtu: organski i neorganski (plaćeni).

Organski saobraćaj je onaj koji korisnike na vaš web sajt dovode pute pretraživača, odnosno korisničkom pretragom na pretraživaču, unošenjem direktnog linka ili klikom na neplaćeni link sa drugih web stranica.

Neorganska tj. plaćeni saobraćaj je saobraćaj koji se ostvaruje plaćanjem oglasa na pretraživaču.

Najbolje web stranice organski privlače najviše korisnika, a povremeno se odluče i za oglašavanje u određene svrhe. Takođe, treba da znate da organski saobraćaj utiče na SEO optimizaciju web stranice, što se ogleda u boljem rangiranju na pretraživačima.

8. Ko će kreirati sadržaj za vaš web sajt?

Odgovor na ovo pitanje je očigledan, ali za dobru web stranicu potreban je kreator sadržaja koji će se pobrinuti za redovno ažuriranje sadržaja na vašoj web stranici.

Kreatori web stranica su obično stručnjaci u toj oblasti. Najbolje je da sami počnete da pišete sadržaj, jer o svom poslu znate najviše. Možete dobiti pomoć u lekturi. U svakom slučaju, o svom poslu ćete znati više od bilo koga drugog i stvorićete najkvalitetniji sadržaj. Pritom, međutim, ne očajavajte prebrzo, vežba stvara majstore, ako majstor vežba.

9. Gde možete pronaći foto i video materijal?

Grafički materijali - slike i video zapisi su veoma važan deo vaše web stranice, jer pružaju dodatni vizuelni efekat, a pored toga, korisnici web stranice će duže biti na vašoj web stranici zbog dobrih fotografija i video zapisa (bolji korisničko iskustvo -> bolja SEO optimizacija za pretraživače -> bolji rang).

Preporučujemo vam da ako imate kvalitetne slike ili video materijale, koristite ih na web stranici. Na ovaj način ćete izbeći probleme sa autorstvom, a korisnici će prepoznati da koristite svoje materijale.

Ako još uvek nemate svoj materijal, možete ga kupiti na web portalima koji su specijalizovani za ovakve sadržaje.

10. Kojim budžetom raspolažete?

Dizajn i izrada web stranice nije nužno skupa, ali može biti ako imate mnogo želja i zahteva. Ako želite da napravite profesionalnu i kvalitetnu web stranicu, moraćete da pripremite određeni budžet.

Zapitajte se, koliko ste spremni da izdvojite za izradu web stranice?

Zaključak

Kvalitetan dizajn web stranica nije jednostavan proces, jer se sastoji od nekoliko faza:

Svaka od gore navedenih faza je važna, pa je važno odabrati pravog partnera.

This site uses cookies for better performance and user experience. Do you agree to use of cookies?

Find out more

Cookies on our web page

What is Cookie?

A cookie is a small piece of data sent from a website and stored in a user's web browse while a user is browsing a website. When the user browses the same website in the future, the data stored in the cookie can be retrieved by the website to notify the website of the user's previous activity

How do we use cookies?

A visit to a this page could generate the following types of cookie.

Strictly necessary cookies

These cookies are essential in order to enable you to move around the website and use its features, such as accessing secure areas of the website. Without these cookies services you have asked for, like shopping baskets or e-billing, cannot be provided.

2. Performance cookies

These cookies collect information about how visitors use a website, for instance which pages visitors go to most often, and if they get error messages from web pages. These cookies don’t collect information that identifies a visitor. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. It is only used to improve how a website works.

3. Functionality cookies

These cookies allow the website to remember choices you make (such as your user name, language or the region you are in) and provide enhanced, more personal features. For instance, a website may be able to provide you with local weather reports or traffic news by storing in a cookie the region in which you are currently located. These cookies can also be used to remember changes you have made to text size, fonts and other parts of web pages that you can customise. They may also be used to provide services you have asked for such as watching a video or commenting on a blog. The information these cookies collect may be anonymised and they cannot track your browsing activity on other websites.

4. Targeting and advertising cookies

These cookies are used to deliver adverts more relevant to you and your interests They are also used to limit
the number of times you see an advertisement as well as help measure the effectiveness of the advertising campaign. They are usually placed by advertising networks with the website operator’s permission. They remember that you have visited a website and this information is shared with other organisations such as advertisers. Quite often targeting or advertising cookies will be linked to site functionality provided by the other organisation.

Cookie management

Cookies can be managed via the web browser settings. Please, see you browser help how to manage cookies.

On this site you can always turn cookies on/off on menu item “Cookie Management”.

Website management

This website is managed by:

Kabi d.o.o.