Blog & vesti

Kako pospešiti prodaju online prodavnice na organski način?

Kako pospešiti prodaju online prodavnice na organski način?

SEO optimizacija online prodavnica

Četvrtak, 26. avgust 2021.

Organski saobraćaj je izuzetno važan u online prodavnicama, jer se četvrtina sve prodaje na mreži generiše putem organskog prometa. Stoga ne biste trebali sebi priuštiti i zanemariti SEO optimizaciju online prodavnice.

Najveći izazov sa online prodavnicama je to što su bogate sadržajem, sa puno proizvoda, što samo otežava optimizaciju. Osim toga, SEO optimizacija web trgovine nije isto što i SEO optimizacija web stranice, jer je potrebno uzeti u obzir neke dodatne stvari.

U ovom članku ćemo podeliti neke savete koji će vam pomoći da optimizujete svoju prodavnicu na mreži.

1. Sledite osnove SEO optimizacije

Bez obzira na to što se SEO optimizacija online prodavnice razlikuje od optimizacije obične web stranice, ne treba zaboraviti osnove SEO optimizacije. Prilikom kreiranja online prodavnice sledite sve savete za tehničku optimizaciju, pripremu sadržaja, landing stranice itd.

2. Pronađite ključne reči o transakacijama

Ključne reči o transakcijama se razlikuju od npr. informacione ključne reči. Svrha pretraživanja transakcionih ključnih reči je drugačija od informativne. U transakcijskoj svrsi pretraživanja, glavni cilj korisnika je kupovina. U slučaju informativne svrhe, cilj je potraga za informacijom

"Svrha pretraživanja postala je ključna za SEO optimizaciju poslednjih godina."

Transakcione ključne reči obično izgledaju otprilike ovako:

  • Kupovina mountain bicikla
  • Majice na prodaju
  • Kupovina samohodne kosilice
  • Itd.

3. Optimizacija podstranica online prodavnice

Optimizacija podstranice online prodavnice ili na našem rečeno optimizacije u velikom obimu.

Online prodavnica se obično sastoji od određenog broja kategorija i znatno većeg broja stranica sa kategorijama proizvoda. U kategorijama proizvoda manje-više sve je povezano sa tradicionalnom SEO strategijom optimizacije web stranica.

Optimizacija stranice proizvoda je mnogo zahtevnija. Uz veliki broj proizvoda, teško ćete odvojiti vreme za optimizaciju svakog pojedinačnog proizvoda sa jedinstvenim naslovima, oznakom H1, opisom, opisom META itd.

Zbog toga je važno voditi računa o tome prilikom planiranja i izgradnje online prodavnice. U svakom slučaju, ne šteti potruditi se i dodati gore navedene stvari za svaki pojedinačni proizvod.

4. Budite svesni problema sa dupliranjem sadržaja

Uverite se da je svaka stranica jedinstvena. Najveći problem sa dupliciranjem sadržaja je to što mnoge stranice u online prodavnici imaju isti sadržaj. Ovaj problem može nastati iz više razloga, a najčešći su:

  • Proizvod se pojavljuje u nekoliko kategorija koje imaju različite URL -ove
  • Kreiranje veza koje se ostvaruju putem CMS sistema

5. Dodajte opciju za proizvode na lageru

Napravite stranicu prilagođenu pretraživanju čak i za proizvode kojih nema na lageru. Često se dešava da online prodavnica nema proizvod na lageru, ponekad više neće imati proizvod. Oba slučaja možete koristiti u svoju korist.

U slučaju da proizvoda nema na lageru, a vi ćete ga nastaviti prodavati, to morate na odgovarajući način predočiti kupcima. Objasnite da proizvod nema na lageru i navedite relevantne informacije o proizvodu:

  • Informacije o planiranoj isporuci proizvoda - kada će korisnici moći da ga kupe
  • Mogućnost prijavljivanja radi obaveštavanja kada je proizvod na lageru - korisnik koji se prijavi biće obavešten kada proizvod bude na lageru
  • Opcija prednarudžbe - ako se radi o ograničenoj seriji proizvoda ili o vrlo poželjnom proizvodu, možete ponuditi opciju prednarudžbe kako bi je kupci primili čim se pojavi na tržištu
  • Slični proizvodi - Dodajte listu sličnih proizvoda na lageru

Ako više nemate proizvod na prodaju, morate učiniti sledeće:

  • Napravite stranicu Error 404 - Koristite stranicu Error 404 da obavestite korisnika da na ovoj adresi nema više sadržaja i da je uklonite iz indeksa
  • Napravite preusmeravanje - preusmeravanjem sa stare na novu URL adresu, uverite se da korisnik dolazi na novu stranicu umesto na praznu stranicu na kojoj se prikazuje sadržaj
  • Zadržite proizvod - proizvod možete zadržati na stranici, ali jasno dajte do znanja da više neće biti dostupan za kupovinu. Umesto toga, možete ponuditi alternativne proizvode.

Zaključak

SEO optimizacija online prodavnice zapravo je nadogradnja klasične SEO strategije obične web stranice. Koristimo sve savete za optimizaciju web stranice u SEO strategiji online prodavnice, koje nadograđujete gore opisanim stavkama.