Blog & vesti

Koliko treba da bude dugačak blog?

Koliko treba da bude dugačak blog?

Saveti za SEO

Četvrtak, 20. avgust 2020.

Većina postova na blogu treba da sadrži najmanje 300 reči. Ukoliko vaš post sadrži manje reči, zapitajte se da li imate šta da kažete na zadatu temu.

Bez obzira na preporuke (npr. “blog treba da sadrži 1500 reči), dostizanje određenog broja reči ne treba da bude vaš glavni cilj. Cilj koji sebi treba da postavite kao glavni jeste da napišete zanimljiv tekst, a čije elemente ste prethodno dobro istražili. Sam tekst treba biti onoliko dugačak koliko smatrate da je potrebno, ni manje ni više.

Fokusirajte se više na optimizaciju samog teksta, a ne na njegovu dužinu.

Pomoću našeg CMS-a Bananadmin, svoj blog možete vrlo brzo i jednostavno optimizovati.

KABI CMS BANANADMIN

Zbog čega vlada mišljenje da su duži tekstovi bolji za SEO optimizaciju?

Razlog ovog mišljenja za poboljšanje SEO optimizacije je sledeći:

  1. Duži tekst utiče na popularnost link
  2. Duži sadržaj utiče na veći promet na samoj stranici

U teoriji, prethodne teze mogu biti tačne, međutim u praksi ovo mišljenje nije potvrđeno. Zapravo, do određenog broja reči, korelacija gornje dve teze je tačna, ali u određenom trenutku to počinje da opada.

Duži tekst utiče na popularnost linka - šta uraditi?

Vaš blog treba biti sažet i bez uvijanja. Pri tome, naravno, uključite linkove koji su relevantni za temu i koji će angažovati vašeg čitaoca.

Duži sadržaj utiče na veći prometa na stranica - šta učiniti?

Umesto da pišete o određenoj temi dok ne napišete sve o čemu treba pisati, usredsredite se na one delove teme koji su zaista bitni. Na taj način ćete izbeći suvišan posao i pisaćete upravo ono što će zainteresovati vaše čitaoce.

Zašto pisati samo bitne stvari u blogu?

Kao što je već pomenuto, delimično je tačno da postoji pozitivna povezanost između dužine teksta i popularnosti linka i većeg prometa na stranici. Ali samo do određenog nivoa. Morate shvatiti da niko od nas ne želi čitati više nego što bi trebalo. Ljudi su zainteresovani za određenu temu, a stvari koje nisu nužno povezane za temu mogu se izostaviti i koristiti za neki drugi tekst. 

Zaključak

Dužina posta na blogu i broj reči ne treba da budu vaš prioritet. Usredsredite se na pisanje zanimljivog sadržaja koji će angažovati čitaoce, istovremeno ističući važne stvari koje će biti relevantne za čitaoca.