Poziv koji potvrđuje prodaju u završnoj fazi je jedna od slađih stvari u poslu prodavca. Ovo je poziv u kome uspešno dovršavate prodaju i potvrđujete transakciju.
Međutim, potrebno je puno rada da biste dobili baš taj poziv u završnoj fazi. Obično potrošite po nekoliko sati posla na to da proces dovedete do ove tačke. Na osnovu prethodnih faza, već ćete moći da predvidite da li ćete uspešno završiti prodaju ili ne.
Pogrešno smo procenili da će neka prodaja biti uspešna. To se obično dešava jer ne sprovodimo dobro istraživanje kako bismo adekvatno procenili potrebe i očekivanja klijenta.
Istraživanje identifikuje potrebe i očekivanja klijenta. Najlakši način za to je putem takozvanog informativnog intervja. Potencijalnim kupcima obično ne smeta informativni razgovor sa njima. Samo se pobrinite da se klijent ne oseća kao da je na saslušanju.
Informativni intervju sa klijentom može biti uživo ili putem telefona. To se dešava u II fazi prodajnog procesa nakon uspostavljanja početnog kontakta i interesovanja potencijalnog kupca. Informativni intervju je jedna od najvažnijih faza procesa prodaje. Pomoću nje uspostavljate odnos sa kupcem koji se odnosi ne samo na ovu prodaju već i na bilo koju narednu saradnju. Uz pomoć informativnog intervjua moći ćete da uspostavite dobar odnos sa klijentom ili to nećete učiniti.
U samoj prodaji oslanjamo se na CRM sistem koji nam pomaže da preduzmemo sve potrebne korake pre nego što pripremimo ponudu za kupca. Koraci prodaje u CRM prodaji su unapred određeni i ne mogu se preskočiti. Ako se koraci prodaje obavljaju loše ili nepažnjom, rezultat je obično neprikladna ponuda ili čak pogrešna ponuda. Zbog toga je veoma važno da se pridržavate procesa prodaje i sve korake izvedete kvalitetno, jer će vam ovo definitivno doneti najbolje moguće rezultate.
Nekoliko stvari morate imati na umu prilikom vođenja informativnog intervjua. Često se dogodi da vam potencijalni kupac postavi pitanje o vašoj kompaniji, uslugama, proizvodima ili radnom procesu. Pored toga, klijentu morate dokazati da razumete njegove probleme i da ćete na osnovu svoje procene presuditi možete li mu pomoći.
Šanse da će, ako kupac ispuni obrazac na vašem web sajtu u kojem imate određena pitanja, vaša usluga ili proizvod biti primeren, ali ne nužno.
Na osnovu informativnog intervjua treba da utvrdite da li je potencijalni klijent stvarno kvalifikovani klijent ili ne. Kvalifikovani kupac znači da je ovo pogodan kupac kome možete ponuditi odgovarajuće rešenje.
U nastavku smo pripremili nekoliko pitanja koja vam mogu dobro doći tokom informativnog razgovora u procesu prodaje. Uz pomoć ovih pitanja utvrdićete da li je kupac pravi za vas ili ne.
Uvodna pitanja su ona pitanja sa kojima upoznajete klijenta i preko kojih formirate osnovu za dalja istraživanja:
Kada upoznate svog potencijalnog klijenta, vreme je da identifikujete njegove ciljeve i probleme koje želi da reši:
Nisu svi upiti koje primite odgovarajući vašem poslovanju. U procesu prodaje važno je znati kako razlikovati nekvalifikovane kupce od kvalifikovanih:
Kada kupcu ponudite pravo rešenje, konačno morate dobiti informacije koje će vam biti dragocene za pripremu prave ponude:
Ako znate kako da odgovorite na većinu gore navedenih pitanja, prošli ste uspešan informativni intervju. Na osnovu svih informacija možete pripremiti kvalitetan plan prodaje i ponudu. Ako vam nedostaju neke od važnih informacija, dogovorite se sa kupcem da vas pozove kako biste što pre dobili prave informacije.
Glavna svrha informativnog intervjua je da istraži da li je ovo pravi kupac za vas ili ne. Ovakvim intervjuom brzo ćete doći do ključnih informacija koje će vam biti od velike pomoći u sledećim koracima. Takođe morate da upoznate glavne potrebe klijenta i kako mu možete pomoći.
Osnova za kvalitetan proces prodaje je definitivno CRM sistem.
Kragujevac
Stevana Sremca 13/4
34 000 Kragujevac
Beograd
Omorika 1
11 000 Beograd
T: +381 34 208 189
M: +381 60 636 15 14
E: office.srbija@kabi.info
Portal Pressek.rs
Medijski portal koji pruža sve informacije u Centralnoj Srbiji
Bazanekretnina.rs
Nekretnine iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije na jednom mestu
MyRE
Web rešenje za firme koje se bave prometom nepokretnosti
Novogradnje.com
Ponuda novoizgrađenih objekata u Sloveniji i inostranstvu
Avto.info
Uvek sveže novosti i oglasi polovnih vozila
Si21.com
Prvi slovenački informativni portal