Ponekad se čini da je gotovo nemoguće smisliti kvalitetan dizajn web stranice i kasniji razvoj za takav budžet. Ipak, moguće je pripremiti takav dizajn web sajta da ostvaruje dobro korisničko iskustvo uz nekoliko podešavanja.
Za dobar proizvod ili uslugu potrebna je dobra prezentacija na web sajtu. U slučaju malih preduzeća, koja su u većini slučajeva i ključna za privredu, nastaje problem jer jednostavno nemaju dovoljno resursa za kvalitetan dizajn i izradu web sajta odnosno ne mogu ih opravdati. U slučaju malih preduzeća, prepoznatljivost brenda i obim posećenosti na sajtu su manji, a pored toga, korisnici ovakvih sajtova su obično manje zahtevni i jednostavnije je odgovoriti na njihova očekivanja. Stoga im u mnogim slučajevima nije potrebno „otkriće tople vode“.
U nastavku su navedeni neki saveti o tome kako pristupiti dizajnu web stranice i korisničkom iskustvu kada klijenti imaju ograničene resurse.
Velike kompanije troše mnogo resursa na dizajn web stranica i korisničko iskustvo i stalno se pridržavaju toga. Stoga je logičan potez da pogledate njihov web sajt i proučite njihov rad. Pokušajte da uporedite njihov oblik sa vašim. Na ovaj način ćete brzo videti šta dobro funkcioniše ili drugačije od vas i onoga što možete da uradite na svom web sajtu.
Pored toga, određeni alati za SEO optimizaciju web sajta vam omogućavaju da uporedite web sajt konkurenata sa vašim što će značajno olakšati ovaj posao.
Žičani dijagrami su osnova za pripremu dizajna/oblika web sajta. Sa žičanim dijagramom prikazujemo web stranicu, bez slika/boja itd., u potpuno "goloj" formi. Glavna karakteristika žičanog dijagrama je da ga možemo koristiti za upravljanje korisničkim iskustvom, jer kada se grubo nacrt stranice i vidi se šta će korisnik videti na web sajtu. Sama priprema žičanog dijagrama je osnova za naknadni dizajn web stranice i dizajn korisničkog iskustva.
Analitički alati kao npr Matomo i Google analitika su od velike pomoći u poboljšanju korisničkog iskustva. Uz pomoć ovih alata videćete koje su stranice najposećenije, koliko dugo korisnici ostaju na web adresi, kako se korisnici kreću po web sajtu, gde napuštaju web adresu itd. Detaljnim ispitivanjem ovih podataka bićete opremljeni informacijama koje će vam koristiti u pripremi korisničkog iskustva.
Razgovor sa kupcima je uvek koristan. Kupci vole da izraze svoje mišljenje, pa ih vredi saslušati i saznati koji su njihovi problemi i koja rešenja predlažu. Iz ovih razgovora ključno je da shvatite koji su najveći problemi. Na taj način ćete dobiti informacije uz pomoć kojih ćete moći da pripremite konkretno rešenje koje će zadovoljiti njihove potrebe.
Uz pomoć anketa možete dobiti mišljenje posetilaca web stranice. Poželjno je da se anketa radi na osnovu prethodno sprovedenih analiza. Izbegavajte da tražite od korisnika da pogađaju stvari na osnovu vaših pretpostavki. Anketni upitnik treba da se sastoji od pitanja koja ste identifikovali kroz istraživanje. Samo takve ankete će vam pomoći da dobijete korisne informacije.
U mnogim slučajevima, vlasnici web sajta se fokusiraju na pogrešne parametre. Veoma pogrešan parametar je poseta web- sajtu. Posete web sajtu nam govore koliko posetilaca dolazi na web adresu. Sama po sebi, poseta je interesantan parametar, ali ako nema realizacije od velike posete, onda nam samo ovo ne koristi. Veoma je važno u ovom slučaju fokusirati se na konverzije. Konverzije su radnje koje preduzima posetilac web sajta, kao npr popunite onlajn formular, pretplatite se na e-biltene, kupite proizvod, preuzmite uputstvo itd. Konverzije nam govore da ih je sadržaj na stranici privukao, što posetioca web stranice pretvara u potencijalnog klijenta (ili, u slučaju kupovine, u kupca).
Prvi utisak je veoma važan, to važi i za web stranice. Ako korisnik dođe na web sajta koja mu se ne sviđa, postoji velika verovatnoća da će napustiti web adresu. Zbog toga je važno da web stranica bude transparentna i dovoljno informativna kako bi korisnik mogao što brže da razume šta web adresa predstavlja. Zato je prvih 5 sekundi presudno. Ako za to vreme ne privučete pažnju korisnika, najverovatnije ćete ih izgubiti.
Kragujevac
Stevana Sremca 13/4
34 000 Kragujevac
Beograd
Omorika 1
11 000 Beograd
T: +381 34 208 189
M: +381 60 636 15 14
E: office.srbija@kabi.info
Portal Pressek.rs
Medijski portal koji pruža sve informacije u Centralnoj Srbiji
Bazanekretnina.rs
Nekretnine iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije na jednom mestu
MyRE
Web rešenje za firme koje se bave prometom nepokretnosti
Novogradnje.com
Ponuda novoizgrađenih objekata u Sloveniji i inostranstvu
Avto.info
Uvek sveže novosti i oglasi polovnih vozila
Si21.com
Prvi slovenački informativni portal