Blog & vesti

Upravljanje porudžbinama kroz CRM

Upravljanje porudžbinama kroz CRM

Kabi CRM omogućava sveobuhvatno upravljanje porudžbinama

Sreda, 29. septembar 2021.

Upravljanje porudžbinama je izuzetno važan proces koji mnogi online trgovci ne shvataju dovoljno ozbiljno. Svesni smo da je upravljanje online porudžbinama težak zadatak, posebno za manje trgovce, jer su obično ograničeni osobljem i drugim resursima. U Kabi-ju smo za ovu svrhu razvili poseban modul u našem CRM-u, koji vam omogućava jednostavno upravljanje porudžbinama.

Šta znači izraz "upravljanje porudžbinama"?

Prijem naručene robe vrhunac je za online kupce, konačni rezultat kupovine u online prodavnici. Proces od kupovine do prijema robe reguliše trgovac. Pojednostavljena definicija upravljanja porudžbinama je sledeća:

 Upravljanje porudžbinama je ceo proces koji se odvija od trenutka kada kupac izvrši porudžbinu do isporuke robe na adresu kupca.


Upravljanje porudžbinama uključuje sve, od pripreme robe, pakovanja, pripreme transportnih dokumenata, logistike sa uslugom dostave, pripreme računa itd. Ceo proces može biti veoma složen, ali je ključan ako želimo da opravdamo poverenje korisnika.

Ako opravdate poverenje kupca da robu isporučite u dogovorenom roku, lepo pripremljenu, sa svim potrebnim dokumentima, na ovaj način ćete pružiti dobro iskustvo i uticati na mogućnost ponavljanja kupovine.

Kako izgleda proces upravljanja porudžbinama?

Prvo morate imati online prodavnicu. Ako nemate online prodavnicu, potrebno je voditi računa o izradi online prodavnice. Veće kompanije koriste ERP sisteme ili druga pozadinska rešenja za upravljanje porudžbinama. Međutim, mnoge kompanije nemaju takav sistem (ne treba im ili im je jednostavno preskup). Za takve kompanije i maloprodaje, mi u Kabi-ju smo razvili rešenje za upravljanje porudžbinama kao deo Kabi CRM-a.

Kada kupac završi kupovinu, počinje proces za kompaniju ili trgovca. Neposredno pored naloga, kreira se precizno definisan, unapred pripremljen proces rada, koji se sastoji od svih neophodnih koraka koji omogućavaju efikasno upravljanje porudžbinom. U nastavku ćemo prikazati tipičan primer upravljanja porudžbinom:

1. Prijem zahteva i provera zaliha

U ovom koraku, operater se obaveštava o novoj porudžbini. Porudžbina se pregleda i proveravaju se zalihe (provera zaliha se odnosi uglavnom na B2B prodavnicu).

2. Priprema računa i dokumentacije

Nakon pregleda porudžbine i zaliha potrebno je pripremiti račun za kupljenu robu i pripremiti kompletnu dokumentaciju koju morate priložiti uz porudžbinu.

3. Priprema robe

Priprema robe uključuje aktivnosti poput pripreme naručenih proizvoda i pakovanja.

4. Slanje robe

Otpremanje robe ili isporuka robe dostavnoj službi.

Gore opisani proces upravljanja porudžbinama je samo primer, stvarni proces se može prilagoditi pojedinačnoj kompaniji uz pomoć CRM-a, u skladu sa njihovim procesima rada.

Povežite CRM sistem za upravljanje porudžbinama sa korisničkim portalom

U Kabi-ju smo vodili računa o vezi između CRM sistema za upravljanje narudžbama i korisničkog portala u online prodavnici. Svaki korak u upravljanju nalozima povezan je sa statusom naloga, koji se u skladu s tim menja. Kupac status porudžbine može pratiti u svom korisničkom profilu ili primati obaveštenje na e-mail.

Uz kvalitetan proces upravljanja porudžbinom do sjajnog korisničkog iskustva

Tokom online kupovine potrebno je obezbediti dobro korisničko iskustvo koje se priprema prilikom projektovanja i izrade online prodavnice, ali proces se tu ne završava. Korisničko iskustvo za kupca sastoji se od kupovine i prijema robe. Ključni deo ovoga je upravo deo između kupovine i prijema robe kojom upravljate kroz proces upravljanja porudžbinama. Ako ceo proces protekne besprekorno, imate velike šanse da povremenog kupca pretvorite u lojalnog kupca.

Izuzetno je važno da kupcu dostavite ažurne informacije o njegovoj kupovini, jer je status porudžbine najvažniji podatak za kupca.

Ako želite da poboljšate celokupno korisničko iskustvo kupovine online, stojimo vam na raspolaganju.

Podeli: