Blog & vesti

Zašto je važna strategija korisničkog iskustva?

Zašto je važna strategija korisničkog iskustva?

Utorak, 6. jul 2021.

Korisnici vašeg web sajta su ti koji će vaš web sajt učiniti uspešnom. Međutim, među velikim brojem web adresa pravi izazov je istaknuti se i privući korisnika da ostane baš na vašoj web stranici i odluči da kupi vašu uslugu ili proizvod.

Da bi korisnici ostali na vašem web sajtu, važno je da imate uspostavljenu strategiju korisničkog iskustva. Strategija korisničkog iskustva treba da bude u skladu sa vašim ciljevima koje ste postavili za svoj web sajt.

Prvobitna strategija korisničkog iskustva bila je da web sajt bude dizajniran tako da bude brz i da se stranice brzo otvaraju. Tokom godina, koncept korisničkog iskustva proširio se na celokupnu strategiju čija je glavna svrha zadržavanje korisnika na vašoj web adresi i konverzija.

U ovom članku ćemo razmotriti sve, od osnova i definicije korisničkog iskustva do toga zašto je to važno, predstavićemo primer dobre prakse i dodati neke predloge za poboljšanje strategije korisničkog iskustva.

Šta je strategija korisničkog iskustva?

Bolje korisničko iskustvo pokreće lančanu reakciju:

Što je bolje korisničko iskustvo, veća je šansa da privučete korisnika i posledično veća šansa za konverziju.

Međutim, morate voditi računa. Ne biste trebali optimizovati korisničko iskustvo za svakog korisnika, jer to može izazvati negativnu reakciju. Zbog toga je neophodno uravnotežiti različite želje.

Strategijom korisničkog iskustva pomoći ćete u rešavanju i identifikovanju glavnih funkcionalnosti koje imaju uticaj na korisničko iskustvo. Strategija korisničkog iskustva je kombinacija vaših poslovnih ciljeva i IT mogućnosti (namenski resursi) za rešavanje pravih stvari koje utiču na ponašanje korisnika na vašoj web adresi.

Zašto je važna?

Verovatno ste već primetili da ako se vaš web sajt ne učita brzo, korisnik će brzo napustiti vaš web sajt i ići kod konkurenta. Brzina web stranice je izuzetno važan faktor, ne samo za strategiju korisničkog iskustva, već i za SEO optimizaciju (koja utiče na rangiranje vašeg web sajta na stranici rezultata pretrage), ali to nije jedini faktor koji utiče na korisničko iskustvo.

Najveći problemi zbog kojih korisnici napuštaju web sajt su:

  • Sporo otvaranje web stranica
  • Neizvesnost web stranice, slučajno kretanje elemenata, nedostupna stranica - greška 404, netačne veze, nejasna navigacija, greške u prikazivanju slika i grafika, nerelevantan sadržaj itd.
  • Iskačuća obaveštenja/oglasi
  • Oglašavanje

Brzom web stranicom privući ćete korisnike na svoj web sajt, ali ih nećete zadržati kao rezultat. Ako se vaš web sajt ne učita pravilno, nema jasnu navigaciju i pun je oglasa, korisnici će ga brzo napustiti.

Ako želite da povećate prodaju i stvorite verne korisnike ili kupce, moraćete da kreirate korisničku strategiju koja rešava gore opisane probleme.

Primer dobre prakse - Google

Uzmite Google, najveći svetski pretraživač, kao primer dobre prakse. Glavna prednost pretraživača je njegova jednostavnost i to što ispunjava očekivanja korisnika. Svrha korišćenja stranice je odmah jasna i transparentna, tako da korisnik u trenutku zna šta treba da uradi. Na stranici nema ometajućih elemenata koji bi ometali korisnika ili odvratio od korišćenja pretraživača. Samo unesite željene ključne reči i ona će već dobiti listu relevantnih rezultata.

Primer dobre prakse - Google pretraživač
Primer dobre prakse - Google pretraživač Autor: Screenshot

Predlozi za poboljšanje strategije korisničkog iskustva

Pregledajte trenutnu situaciju - Ako želite da poboljšate rezultate, morate da izvršite pregled trenutnog stanja korisničkog iskustva na vašem web sajtu. Glavni cilj je utvrditi šta funkcioniše, a šta ne i koje promene treba uvesti.

Ove informacije ćete najlakše dobiti od korisnika pomoću ankete, ali pri tome možete naići na razne sukobe jer će gotovo svaki korisnik imati svoje mišljenje. U procenu uključite kolege iz različitih oblasti, koji će vam dati povratne informacije na osnovu kojih ćete moći da pripremite odgovarajuća rešenja.

Postavite određene ciljeve - Sledeći korak je identifikovanje ključnih problema. Ako ste na osnovu povratnih informacija utvrdili da je glavni problem dizajn web stranice, to ne znači da ćete sada napraviti novi dizajn web stranice.

Umesto toga, vi ćete odrediti konkretne ciljeve koje želite da postignete, npr. resetovanje menija za navigaciju/web stranicu, promena boja itd.

Nacrtajte putanju korisnika - Jednom kada prepoznate probleme, pokušajte da nacrtate put korisnika do željenog odredišta. Pritom treba da napravite plan za svaki korak. Crtanje korisničke putanje smanjiće mogućnost grešaka.

Ključni indikatori

Da biste olakšali praćenje rezultata promena, neophodno je definisati i pratiti ključne indikatore koji će vam reći da li ste napravili dobru strategiju korisničkog iskustva:

  1. Saobraćaj na web sajtu - ako se promet poveća nakon promena, ovo je dobar pokazatelj da radite ispravno
  2. Odzivnost na društvenim mrežama - ako imate više lajkova, komentara i deljenja na društvenim mrežama, ovo je dobar pokazatelj da radite ispravne stvari
  3. Prijava se na e-vesti (newsletter)
  4. Odgovor korisnika - posle određenog vremena, nakon što ste već predstavili novosti na web sajtu, napravite anketu među korisnicima i njihov odgovor će vam jasno dati informaciju da li ste na dobrom putu.

Zaključak

Dobra strategija korisničkog iskustva pomaže vam da postignete bolje rezultate, što se ogleda u većem prometu i prodaji. Pored toga, strategija je takođe usko povezana sa samim dizajnom web sajta i SEO optimizacijom. Međutim, ovo je proces koji treba redovno sprovoditi, jer se očekivanja korisnika brzo menjaju.