Blog & vesti

Da li imate spremnu strategiju sadržaja web sajta?

Imate li spremnu strategiju sadržaja web sajta?

Četvrtak, 12. decembar 2024.

U svetu digitalnog marketinga, web sajt je jedan od najmoćnijih kanala za postizanje vaših poslovnih ciljeva (i važan deo vaše marketinške strategije).

Jednu od najvažnijih uloga igra sadržaj web stranice.

Mnogi web sajtovi pokušavaju da privuku posetioce lepim dizajnom, ali često zaboravljaju ključni element uspeha: strategiju sadržaja. Prema našem mišljenju i prema analizi i rezultatima, sadržaj je najvažniji element web stranice, zato je neophodno da imate gotovu strategiju sadržaja web stranice.

Bez strategije, sadržaj može brzo postati nepovezan, a sama stranica može izgledati nerazumljivo i može početi da šteti vašim naporima da postignete dobre rezultate. Da li imate jasnu definiciju kome je namenjen vaš sadržaj, kakav ton komunikacije želite da održite i koje ciljeve želite da postignete sa njim? Ako ga nemate, propuštate prilike da povećate svoju vidljivost, promet i poboljšate konverzije na vašoj veb lokaciji.

U ovom članku ćemo istražiti zašto je dobro osmišljen strateški pristup sadržaju od vitalnog značaja, kako utiče na učinak vaše web stranice i koje su uobičajene greške.

Šta je strategija web stranice?

Strategija sadržaja web stranice je planiranje i organizacija svih tekstova, slika, video zapisa i drugih elemenata sadržaja na vašoj web stranici koji zajedno stvaraju konzistentno i zanimljivo korisničko iskustvo. Svrha strategije sadržaja je da obezbedi da web sajt jasno saopštava ključne vrednosti, prednosti i identitet kompanije, odnosno brend, dok pomaže korisnicima da ispune njihova očekivanja.

Ključni elementi strategije sadržaja web stranice:

  • Određivanje ciljne publike: Razumevanje kome je sadržaj namenjen, koje su potrebe, želje i problemi korisnika, kakva su njihova očekivanja
  • Ciljevi web sajta: Pojašnjavanje poslovnih ciljeva, kao što su povećanje prodaje, edukacija korisnika, prikupljanje kontakt informacija ili izgradnja poverenja
  • Struktura sadržaja i navigacija: Dizajn jasne i razumljive strukture web stranice koja omogućava jednostavnu navigaciju i brz pristup važnim informacijama
  • Optimizacija sadržaja za bolju SEO optimizaciju: Korišćenje ključnih reči i optimizacija sadržaja za korisnike i web pretraživače, omogućavajući web sajtu da bude vidljiviji na stranici rezultata pretrage
  • Stil i ton komunikacije: Uspostavljanje doslednog stila i tona sadržaja koji odgovara identitetu brenda i stilu komunikacije koji se dopada ciljnoj publici (npr. formalan, prijateljski, informativan)
  • Korišćenje različitih vrsta sadržaja: Kombinovanjem različitih sadržaja – teksta, slika, infografika, video zapisa,... Na ovaj način obezbedite veće angažovanje korisnika
  • Prilagođavanje sadržaja prema uređaju: Obezbeđivanje da je sadržaj optimizovan za različite uređaje (računar, tablete, mobilne uređaje) i pruža besprekorno korisničko iskustvo
  • Prilagođavanje prema fazi procesa kupovine: Kreiranje sadržaja koji se bavi različitim fazama procesa kupovine – od informacija, poređenja, do kupovine i saveta/usluga nakon prodaje.
Svrha strategije sadržaja je da obezbedi jasnu komunikaciju sa kupcima
Svrha strategije sadržaja je da obezbedi jasnu komunikaciju sa kupcima

Zašto je potrebno imati razvijenu strategiju sadržaja web stranice?

Razvijena strategija sadržaja web stranice je ključna, jer osigurava da svaki deo sadržaja na stranici služi određenoj svrsi i doprinosi postizanju postavljenih ciljeva. Bez jasne strategije, sadržaj može da se duplira, da postane nepovezan ili da ne privuče ciljnu publiku na pravi način, smanjujući efikasnost web stranice.

Evo nekoliko ključnih razloga zašto je strategija sadržaja važna:

  1. Fokusirajte se na svoju ciljnu publiku: Strategija sadržaja vam omogućava da kreirate sadržaj koji odgovara potrebama, interesima i problemima vaših ciljanih korisnika, povećavajući verovatnoću da će posetioci smatrati stranicu korisnom, ostati na njoj duže i konvertovati,
  2. Povećajte vidljivost na webu (SEO): Optimizovan sadržaj usklađen sa namerom pretrage korisnika poboljšava rangiranje stranica u pretraživačima, povećavajući organski saobraćaj na web sajtu i privlačeći nove korisnike,
  3. Izgradnja poverenja i kredibiliteta: Kvalitetan, dosledan i prilagođen sadržaj gradi poverenje u vašu kompaniju i brend. Donosi vrednost, obrazuje i pomaže korisnicima da reše probleme, što ih čini verovatnijim da se vrate ili preporuče kompaniju drugima
  4. Jasan pravac i doslednost: Strategija sadržaja obezbeđuje dosledan stil i ton koji predstavlja vaš identitet. Ovo omogućava koordinaciju komunikacije sa korisnicima na svim stranicama i kanalima i stvara prepoznatljivo iskustvo
  5. Poboljšano korisničko iskustvo: Stranica, koja je organizovana prema prethodno pripremljenom planu sadržaja, omogućava korisnicima da jednostavno pronađu relevantne informacije, što smanjuje frustraciju, poboljšava navigaciju i povećava mogućnost da će korisnici duže ostati na stranici i izvršiti željenu radnju ( kupovina, registracija itd.)
  6. Veća konverzija: Prilagođeni sadržaj koji se bavi različitim fazama procesa kupovine efikasno vodi korisnike od početnog interesovanja do konačne kupovine ili drugih radnji. Strategija sadržaja pomaže da se optimizuje put korisnika tako da prave informacije budu dostupne na svakom koraku
  7. Merenje učinka i kontinuirano poboljšanje: Veoma je važno meriti rezultate uz pomoć analitičkih alata. Na ovaj način pratite uspeh web stranice i možete brzo prilagoditi strategiju u slučaju da rezultati ne ispune vaša očekivanja.

Uobičajene greške u strategiji sadržaja web stranice

Međutim, priprema dobre strategije za web sajt nije uvek jednostavna. Često se "zaglavi" u pripremi samog sadržaja, jer kompanije uzimaju sadržaj zdravo za gotovo. Nažalost, takvo razmišljanje nije tačno, jer gube veliki potencijal.

Međutim, ovo nije jedina mana u strategiji sadržaja. Ispod je lista najčešćih sa kojima se susrećemo:

  • Propadanje sadržaja – najčešće se dešava kada objavite sadržaj na web sajtu i jednostavno zaboravite na njega. Vremenom će ovaj sadržaj postati zastareo ili nije relevantno, što je razlog gubitka rangiranja na stranici rezultata pretrage i posledično manjeg organskog saobraćaja. Sadržaj treba redovno ažurirati i opremiti novim činjenicama. Ako sadržaj više nije relevantan, najbolje je da ga uklonite
  • Malo sadržaja – ako imate malo sadržaja na određenu temu/uslugu/temu, onda nažalost ne možete očekivati veliki uspeh. Malo sadržaja je obično znak da web sajt ne pruža sve relevantne informacije za korisnika i da će zbog toga biti slabije rangirana i posećena. Koliko je to moguće, neophodno je razumno dopuniti takve stranice dodatnim relevantnim sadržajem
  • Loša struktura – ​​jedan je od glavnih razloga za loše korisničko iskustvo. Ako struktura nema smisla za vašeg korisnika, onda ne možete očekivati da će lako pronaći informacije koje žele na vašem web sajtu
  • Nepoštovanje SEO smernica – SEO smernice za pripremu sadržaja su ključne za postizanje dobrih rezultata. Ako pripremite svoj sadržaj na način da je strukturiran u skladu sa SEO smernicama, onda će taj sadržaj biti predstavljen na način koji ima smisla i za posetioce i za web pretraživače. Bez poštovanja smernica, ne možete očekivati da postignete svoje ciljeve.

Zaključak

Bez strategije sadržaja, web sajt brzo gubi fokus, teže postiže željene rezultate i ima manje šanse za dugoročni uspeh. Strategija ne samo da strukturira sadržaj, već ga usmerava ka poslovnim ciljevima i potrebama ciljnih korisnika, čime se poboljšava efikasnost i povećava vrednost web sajta.

Zapamtite da je neophodno imati strategiju web sajta u svakoj fazi životnog ciklusa.

Podeli: