Svaki proces u online prodavnici se može izmeriti, što online prodavnicama daje ogromnu prednost. Međutim, sama odluka i kasnije kreiranje online prodavnice nije samostalan proces koji će vam doneti uspeh u samoj prodaji, bez vašeg angažovanja.
Kreiranjem online prodavnice u Kabiju bavimo se više od 30 godina. Za sve ove godine bili smo svedoci raznih uspešnih projekata. Svi uspešni projekti imaju dosta sličnosti. Jedna od najvažnijih je da su se klijenti pažljivo pripremili pre samog početka. Napravili su strategiju online prodavnice. Strategija im je jedina pomagala u celom procesu izrade online prodavnice i kasnije prodaje.
Ako razmišljate o prodaji na Internetu, ovaj članak je savršen za vas. Predstavićemo kako da kreirate strategiju online prodavnice po koracima. Svaki korak će biti jasno definisan, što će vam pomoći da pripremite strategiju vaše online prodavnice.
Prvi korak u razvoju strategije online prodavnice je da odredite primarni cilj (ili ciljeve) vaše online prodavnice, bez obzira da li se radi o povećanju prodaje, poboljšanju svesti o brendu ili ulasku na nova tržišta. Postavljeni cilj mora biti jasan, jer je to jedini temelj vaše strategije. Važno je postaviti konkretne, merljive, ostvarive, relevantne i vremenski ograničene ciljeve. Na taj način ćete naterati celu svoju strategiju da radi na ispunjavanju tih ciljeva.
Budžet je jedan od najvažnijih elemenata koji odlučuju da li ćete se odlučiti za online prodaju ili ne. Mnoge kompanije imaju problema sa ovim jer ne određuju budžet na početku. Neophodno je biti svestan da izrada online prodavnice može biti zahtevna, što naravno utiče i na visinu finansijskog ulaganja. Bez dobro definisane strategije, obično se dešava da troškovi nastali izradom online prodavnice brzo rastu. Zbog toga je potrebno ranije pripremiti okvirni budžet. Međutim, sama funkcionalnost internet prodavnice zavisi od visine budžeta, tako da ovaj budžet treba realno postaviti.
Rok za izradu online prodavnice je ponekad teško odrediti. Ovde uglavnom imamo na umu realan rok izrade. Prema našem iskustvu, u toku projekta se dodaju nove funkcionalnosti, menjaju postojeće, menja menadžer projekta kod klijenata itd. Neophodno je biti svestan da svaka promena utiče i na samo vreme izrade i na troškove.
Razumevanje ko su vaši ciljni kupci je ključ uspeha vaše online prodavnice. Određivanje prave ciljne grupe kupaca i razumevanje njihovih preferencija i ponašanja pri kupovini može biti odlučujući faktor koji utiče na uspeh online prodavnice. Prilagođavanje vaše online prodavnice da zadovolji potrebe i očekivanja vaših kupaca ima pozitivan uticaj na korisničko iskustvo i zadovoljstvo kupaca.
Identifikovanje i iskorištavanje vaših jedinstvenih prednosti može vašu online prodavnicu izdvojiti od konkurencije. Ovo je ponekad izuzetno važan i odlučujući faktor zbog kojeg će se kupci odlučiti da kupe od vas. Ključne prednosti su npr. ekskluzivnost proizvoda, jedinstvena postprodajna usluga ili moć brenda. Veoma je važno pravilno naglasiti ove prednosti kako bi ih potencijalni kupci uočili, jer se time povećava mogućnost same kupovine.
Određivanje metrika pomoću kojih ćemo proceniti performanse online prodavnice je izuzetno važno. To može uključivati broj prodaje, saobraćaj, stope konverzije, povratne informacije kupaca, prosečnu vrednost kupovine i još mnogo toga. Redovno praćenje ovih pokazatelja pomaže vam da donesete informisane odluke i prilagodite svoju strategiju da biste postigli svoje ciljeve.
Sve gore navedene informacije pomažu vam da poboljšate svoju online prodavnicu na osnovu podataka.
Razvijanje strategije za vašu online prodavnicu nije jednostavan proces, jer zahteva vreme utrošeno na planiranje i kasnije na izvršenje. Uključujući sve korake u svoju strategiju, od vaših ciljeva, budžeta, rokova, vaših kupaca i načina na koji ćete meriti uspeh, pripremili ste sve komponente koje će vam pomoći da izgradite uspešnu online prodavnicu. Ceo proces nije samostalan i zahteva mnogo ljudskih, ali i finansijskih resursa.
Zapamtite, uspešne online prodavnice nisu samo skup proizvoda na rasprodaji. Radi se o stvaranju dobrog brenda i, naravno, doživljaju kupovine i izgradnji odnosa sa kupcima.
Kragujevac
Stevana Sremca 13/4
34 000 Kragujevac
Beograd
Omorika 1
11 000 Beograd
T: +381 34 208 189
M: +381 60 636 15 14
E: office.srbija@kabi.info
Portal Pressek.rs
Medijski portal koji pruža sve informacije u Centralnoj Srbiji
Bazanekretnina.rs
Nekretnine iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije na jednom mestu
MyRE
Web rešenje za firme koje se bave prometom nepokretnosti
Novogradnje.com
Ponuda novoizgrađenih objekata u Sloveniji i inostranstvu
Avto.info
Uvek sveže novosti i oglasi polovnih vozila
Si21.com
Prvi slovenački informativni portal