Blog & vesti
5 grešaka prilikom SEO i utvrđivanja ključnih reči

5 grešaka prilikom SEO i utvrđivanja ključnih reči

Saveti za SEO

Ponedeljak, 17. avgust 2020.

Izbor ključnih reči koje želimo da rangiramo visoko u rezultatima pretraživača je prvi korak u našoj SEO strategiji. Međutim, izbor ključnih reči nije jednostavan proces. Veoma je važno izbegavati loše prakse pri izboru ključnih reči. U ovom postu ćemo se fokusirati na najčešće greške koje pravimo prilikom analize ključnih reči. Kada smo svesni gde pravimo grešku prilikom analize i odabira ključnih reči, onda smo na pola puta do dobre SEO optimizacije web sajta.

1. Netačna analiza ključnih reči

Neki misle da analiza ključnih reči nije bitna i zbog toga se ovim poslom i ne bave. Ozbiljna analiza ključnih reči traje dugo. Pored toga, na rangiranje web sajta ne utiče samo izbor ključnih reči, već i mnogi faktori koje je potrebno uzeti u obzir. Međutim, bez analize ključnih reči, kreiraćete sadržaj bez proveravanja šta vaši korisnici zaista traže. Ni u kojem slučaju ne smete priuštiti sebi pogađanje ključnih reči koje posetioci vašeg web sajta (možda) traže.

Kada analizirate ključne reči, takođe morate da analizirate jezik koji koristi ciljna publika, koje reči koriste, koje su reči konkurentnije od drugih? Rezultat analize trebalo bi da bude lista ključnih reči koje želite da visoko rangirate u rezultatima pretrage. Važno je redovno ažurirati listu ključnih reči. Vaša ciljna publika može da se promeni, kao i vaše usluge i poslovne potrebe.

2. Zanemarivanje svrhe pretrage

S obzirom da je svrha pretrage izuzetno važna pri izboru ključnih reči, vaše ključne reči treba da odražavaju svrhu pretrage. Korisnici mogu tražiti samo određene informacije (informativne svrhe), određenu web stranicu ili će možda želeti da kupe određenu stvar ili uslugu (svrha kupovine). Pretraživači, posebno Google, poslednjih godina su se promenili kako bi korisnicima ponudili najbolje moguće rezultate, tako da je važno da ključne reči sadrže i svrhu pretraživanja, koja će vaš web sajt rangirati visoko.

Zbog toga je veoma važno da se sadržaj na vašem web sajtu podudara sa ključnim rečima koje će korisnici pretraživati. Najlakši način da to učinite je da pogledate rezultate pretraživanja za određene ključne reči i da ustanovite da li se rezultati podudaraju sa svrhom pretrage i koje odgovore žele ljudi?

Koja je svrha pretrage?

3. Koristite nepopularne ključne reči

Ova metoda je povezana sa prethodnom (zanemarivanje ključne reči). Ako ne znate svrhu pretraživanja, veoma je verovatno da ćete optimizovati web sajt za ključne reči koje korisnici neće koristiti. Jedna od dve stvari vam se može dogoditi:

Da imate sadržaj koji zanima ljude, ali koristite različite ključne reči koje se ne podudaraju sa onim što oni traže

Vaše ključne reči su preduge i ne privlače posetioce na vaš web sajt

4. Gramatičke greške

Uvek proverite oblik ključne reči, množine ili jednine, jer rangiranje na pretraživačima može biti potpuno drugačije. Rezultati pretrage za "apartman" i "apartmane za odmor" mogu biti potpuno različiti, kao što su pretraživači poput npr. Google, razlikujte jedninu i množinu ključne reči.

U ovom slučaju vraćamo se cilju pretrage. Neki korisnici namerno pretražuju pojedinačni oblik ključne reči jer traže određene informacije, dok drugi množinu zato što žele da uporede proizvode ili usluge.

5. Premalo kontrole

Ako želite da se rangirate visoko u rezultatima pretraživača za određene ključne reči, potrebno je da redovno pregledate da li je vaš rad urodio plodom. Trebali biste redovno proveravati da li korisnici pronalaze vaš sadržaj na mreži. Najlakši način za to je da u pretraživač upišete ključne reči na kojima želite da proverite svoj rang. U ovom slučaju upozoravamo vas da koristite „Incognito“ režim pregledanja, jer će vam ponuditi neutralne rezultate. Ili možete da koristite Google Search Console.

Podeli:

This site uses cookies for better performance and user experience. Do you agree to use of cookies?

Find out more

Cookies on our web page

What is Cookie?

A cookie is a small piece of data sent from a website and stored in a user's web browse while a user is browsing a website. When the user browses the same website in the future, the data stored in the cookie can be retrieved by the website to notify the website of the user's previous activity

How do we use cookies?

A visit to a this page could generate the following types of cookie.

Strictly necessary cookies

These cookies are essential in order to enable you to move around the website and use its features, such as accessing secure areas of the website. Without these cookies services you have asked for, like shopping baskets or e-billing, cannot be provided.

2. Performance cookies

These cookies collect information about how visitors use a website, for instance which pages visitors go to most often, and if they get error messages from web pages. These cookies don’t collect information that identifies a visitor. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. It is only used to improve how a website works.

3. Functionality cookies

These cookies allow the website to remember choices you make (such as your user name, language or the region you are in) and provide enhanced, more personal features. For instance, a website may be able to provide you with local weather reports or traffic news by storing in a cookie the region in which you are currently located. These cookies can also be used to remember changes you have made to text size, fonts and other parts of web pages that you can customise. They may also be used to provide services you have asked for such as watching a video or commenting on a blog. The information these cookies collect may be anonymised and they cannot track your browsing activity on other websites.

4. Targeting and advertising cookies

These cookies are used to deliver adverts more relevant to you and your interests They are also used to limit
the number of times you see an advertisement as well as help measure the effectiveness of the advertising campaign. They are usually placed by advertising networks with the website operator’s permission. They remember that you have visited a website and this information is shared with other organisations such as advertisers. Quite often targeting or advertising cookies will be linked to site functionality provided by the other organisation.

Cookie management

Cookies can be managed via the web browser settings. Please, see you browser help how to manage cookies.

On this site you can always turn cookies on/off on menu item “Cookie Management”.

Website management

This website is managed by:

Kabi d.o.o.