Blog & vesti

Šta sve mora da sadriži web stranica?

Šta sve mora da sadriži web stranica?

Koji sadržaj dodati na web sajt kompanije

Četvrtak, 9. maj 2024.

Kada kompanija ili organizacija odluči da napravi web stranicu, često se suočava sa mnogo odluka i pitanja.

Na prvi pogled izgled stranice može izgledati jednostavno, ali ključ za stvaranje efektivnog prisustva na internetu je pažljivo planiranje i priprema sadržaja.

Izrada web stranice je sveobuhvatan proces koji kombinuje dizajn, programiranje ili razvoj i sadržaj, koji zajedno čine celovito korisničko iskustvo.

Tokom godina poslovanja (prvu web stranicu kreirali smo 1994. godine) često smo se susreli sa tim da klijenti nemaju pojma šta da dodaju na web sajt. Neki ljudi čak misle da nije potrebno sve isticati na web stranici, ili još gore, da im web sajt uopšte ni ne treba. Takvi ljudi obično imaju problema sa pripremom sadržaja.

Prvo pravilo web dizajna je da sadržaj treba da diktira dizajn web stranice, a ne obrnuto!

U ovom članku ćemo vas upoznati sa sadržajem koji web sajt treba da sadrži.

1. Prezentacija kompanije/organizacije

Za posetioce je ključno da znaju sa kim imaju posla.

Zato je podstranica O nama izuzetno važna za potvrdu vašeg kredibiliteta. Stranica „O nama“ ili „O kompaniji“ treba jasno da predstavi kompaniju, vaše vrednosti, viziju i misiju, istorijat i tim. Kao što je već pomenuto, podstranica O nama je izuzetno važna da biste stekli poverenje vaših posetilaca.

Što više informacija o kompaniji predstavite u ovom odeljku, to bolje. Pokušajte da budete iskreni i autentični, istaknite ključne ljude i koristite njihove fotografije ako je moguće.

2. Prezentacija proizvoda i usluga

Glavni deo svake web stranice određene kompanije je podstranica prezentacije usluga ili proizvoda.

Ovo je podstranica koja donosi novac i takođe podstranica koju želite da visoko rangirate na stranici rezultata pretrage (važno za SEO optimizaciju web stranice).

Uverite se da su sve usluge ili proizvodi pravilno predstavljeni. Obezbedite smislenu kategorizaciju i opise pojedinačnih usluga/proizvoda. Svaki opis treba da sadrži ključne informacije o usluzi - šta je usluga, koje probleme rešava, kome može pomoći, koje rezultate mogu očekivati itd. Ako je moguće, dodajte odgovarajuće slike ili čak video snimak.

Veoma je važno da uz svaku uslugu dodate mogućnost da postavite upit, zakaže sastanak/prezentacija ili čak kupite. Ukratko, prezentacija svake usluge treba da se završi jasnim pozivom na konverziju.

Isto morate učiniti ako imate proizvode, a nemate online prodavnicu.

3. Aktuelne vesti i blog

Novosti i blogovi su odličan način da ostanete povezani sa svojim posetiocima

Tako ćete ih navići da se vraćaju na vaš web sajt. Ovaj deo stranice je važan i sa stanovišta SEO optimizacije, jer su vesti dobar način da dovedete nove posetioce na web sajt.

Pripremanjem kvalitetnih vesti, saveta i novosti iz vaše industrije, pokazujete svoju stručnost i relevantnost. Redovno objavljivanje vesti i članaka jača autoritet u očima posetilaca i potencijalnih kupaca. Takođe vas stavljaju u ulogu relevantnog stručnjaka u odabranoj oblasti. Vesti i članci treba da budu relevantni za vašu oblast i da predstavljaju tačne činjenice.

4. Kontakt obrazac

Jedan od ciljeva web stranice treba da bude konverzija posetioca.

Zato je važno istaći kontakt formu ili upitnici. To je takođe jedan od efikasnijih i jednostavnijih načina da posetioci web stranice stupe u kontakt sa vašom kompanijom.

Prilagodite polja obrasca svojim potrebama. U početku obično nije potrebno od posetioca tražiti sve informacije, već samo one neophodne informacije koje su vam potrebne za dalju obradu. U slučaju previše polja za popunjavanje obrasca, obeshrabrićete ljude da popune obrazac.

Pored obrasca za kontakt, obavezno uključite jasne kontakt informacije kao što su broj telefona, e-mail i fizička adresa.

Ako nudite korisničku podršku online, ona takođe treba da sadrži specifične načine na koje klijenti mogu da dobiju pomoć.

5. Gde se nalazite

AKo imate fizičku ekspozituru, postavite mapu.

Za kompanije koje imaju fizičku ekspozituru u vidu kancelarije, prodavnice ili proizvodnog pogona, veoma je važno da imate objavljenu tačnu lokaciju i adresu.

Za one koji žele da ponude naprednije informacije, možete i da pokažete lokaciju na mapi i opišete da li je moguće parkiranje, javni prevoz i informacije o radnom vremenu.

6. Mogućnost zakazivanja

Jednostavne kontakt forme donose vam nove klijente.

Ukoliko imate npr. salon (kao što su frizerski saloni, masaže i sl.), preporučujemo vam da omogućite onlajn zakazivanje usluga. Na ovaj način omogućavate ljudima da rezervišu termin, a posetioci mogu da vide i koji termini su dostupni.

7. Recenzije i reference

Šta ste do sada uradili i šta drugi misle o vama pozitivno utiče na vaš kredibilitet.

Sajt mora da izražava vaš kredibilitet i veoma dobar način da posetioci steknu poverenje u svoju kompaniju su reference i recenzije odnosno mišljenja kupaca.

Potencijalni klijenti će imati više poverenja u vas ako vide vaše reference odnosno prethodne projekte i pozitivna iskustva drugih.

8. Prijava na e-novosti

Ponudite opciju prijave na bilten tako da možete ostati u kontaktu sa svojim posetiocima čak i nakon što napuste vaš web sajt.

E-vesti ili marketing putem e-maila je odličan način da povećate prodaju i ostanete u kontaktu sa svojim klijentima. Takođe morate imati spremnu odgovarajuću komunikacionu strategiju. Poslate informacije treba da budu korisne vašim korisnicima.

9. Opšti uslovi poslovanja

Svaki web sajt mora da sadrži pravno obaveštenje koje pokriva pravila privatnosti, uslove korišćenja i obrade ličnih podataka.

Takođe je poželjno da imate spremne opšte uslove. Svi ovi tekstovi treba da budu razumljivi kako bi ih korisnici razumeli. Kada su u pitanju pravila privatnosti, ne zaboravite na GDPR, sa kojim prikupljanje podataka na vašem web sajtu mora biti usklađeno.

10. Vizuelna prezentacija i korisničko iskustvo

Sadržaj je neophodan za dizajn web stranice i pripremu korisničkog iskustva.

Vizuelni deo prezentacije mora da prati sadržaj, a ne obrnuto. Samo na taj način ćete pripremiti efikasan web sajt koji će moći da prati vaše ciljeve.

Web sajt mora biti jednostavan za korišćenje i korisnicima mora biti odmah jasno šta će dobiti na web sajtu.

Zaključak

Web stranica je izuzetno važan marketinški, ali i prodajni kanal vaše kompanije koji može mnogo da vam donese. Stoga je ključno da proizvodite kvalitetan sadržaj.

Gore u članku ste pronašli savete o tome kakav sadržaj treba pripremiti za web sajt. Saveti su dovoljno opšti da pokriju bilo koju industriju.

Iako web sajt možda nije primarni izvor preko koga dobijate upite, izuzetno je važno iskoristiti njegov potencijal. Nijedna druga platforma vam ne daje slobodu da predstavite sopstvenu kompaniju i usluge poput sopstvene web stranice.

Sajt je savršen kanal gde možete da predstavite zašto ste baš vi pravi sa kojim će kupci želeti da sarađuju ili da kupe proizvode.

Na kraju, ali ne i najmanje važno, to je izuzetno važno za vaš kredibilitet i sticanje poverenja potencijalnih kupaca.