Online forme/obrasci su digitalni obrasci koji se koriste na web sajtovima za prikupljanje informacija od korisnika. Sami obrasci su jedan od osnovnih alata koji se koriste za interakciju između web sajtova i njihovih posetilaca, jer omogućavaju prikupljanje podataka u različite svrhe, kao što su:
U zavisnosti od svrhe, navedena su i polja obrasca koje korisnici moraju da popune, uključujući tekstualna polja, različite izbore, polja za potvrdu za saglasnost i dugmad za slanje obrasca. Obrazac na sajtu je izuzetno važan element , jer je to obično ključni korak koji posetilac mora da preduzme.
Popunjen onlajn obrazac se naziva i konverzija, što je izuzetno važan podatak za analizu performansi web stranice. Pravilno dizajniran onlajn formular je stoga od ključnog značaja, jer olakšava korisnikov put do konverzije, što pozitivno utiče na korisničko iskustvo.
Merimo učinak onlajn obrazaca koristeći različite metrike i analitičke alate. Ključni indikatori učinka uključuju stopu konverzije, koja meri koliko posetilaca web sajta zaista popunjava i šalje obrazac u poređenju sa ukupnim brojem posetilaca koji su videli obrazac.
Jednostavno možemo doći to tog rezultata:
100 posetilaca po stranici,
3 popunjena formulara.
3/100 = 3%
Druge važne metrike koje koristimo za merenje učinka web obrasca su:
Analizom svih ovih pokazatelja, kompanije mogu da identifikuju probleme sa obrascima na svom web sajtu. Na ovaj način mogu da pripreme mere za unapređenje onlajn formulara, čime se povećava njihova efikasnost i efektivnost.
Sve ove metrike možete dobiti od samog urednika, kao i statistike web obrazaca i analitičkih alata.
Sa onlajn formularima možemo prikupiti širok spektar podataka, ali sve zavisi od namene obrasca i potreba kompanije. Najčešći tipovi podataka koje prikupljamo uključuju:
Prikupljanje svih ovih podataka putem onlajn formulara omogućava kompanijama da bolje razumeju svoje kupce, optimizuju svoje marketinške strategije, unaprede svoje proizvode ili usluge, povećaju upite i posledično prodaju, i generalno poboljšaju korisničko iskustvo na svojim web stranicama.
Važno je da se sa svim prikupljenim podacima rukuje u skladu sa važećim zakonima o zaštiti podataka kao što je GDPR kako bi se osigurala njihova sigurnost i privatnost.
Online obrasci su prva moguća tačka interakcije sa posetiocem kada stignu na web sajt. Oni su most koji omogućava korisnicima da saopšte svoje želje, pošalju upite ili jednostavno stupe u kontakt sa vama. Bez onlajn formulara, prikupljanje podataka kao što su kontakt informacije, upiti, pretplata na bilten i porudžbine bilo bi izuzetno teško i neefikasno.
Neophodno je razmišljati o onlajn formama već u fazi izrade web stranice ili u fazi pripreme strukture web sajta. Za web sajtove (ne onlajn prodavnice, gde je glavna konverzija kupovina), popunjeni obrazac je važan trag, koji se kasnije može pretvoriti u kupca.
Dobro dizajnirani onlajn obrasci poboljšavaju korisničko iskustvo omogućavajući jednostavnu i brzu interakciju sa posetiocima. Jasno strukturisane i jednostavne forme smanjuju broj grešaka koje se javljaju prilikom unosa. Na ovaj način će korisnici ovih podataka imati tačnije informacije, koje će im pomoći u samoj obradi i naknadnoj komunikaciji sa potencijalnim kupcem.
Online obrasci su ključni za povećanje konverzija na web sajtovim. Optimizacijom formulara, kao što je smanjenje broja polja koja se popunjavaju, kompanije ili vlasnici web sajta značajno povećavaju broj uspešno popunjenih obrazaca/konverzija. Ovo direktno utiče na povećanje broja upita, pretplata na biltene, prodaje proizvoda i usluga, prijava na događaje itd.
GDPR je promenio način na koji kompanije prikupljaju, obrađuju i čuvaju lične podatke pojedinaca u EU. Usklađenost sa GDPR-om za onlajn formulare nije samo zakonska obaveza, već i pokazatelj da kompanija ozbiljno shvata privatnost i zaštitu podataka svojih korisnika. Zbog toga je veoma važno da obrasci na vašim web stranicama budu u skladu sa važećim zakonima. Na ovaj način možete izbeći sve probleme koje imate sa svojim korisnicima, ili u najgorem slučaju, novčane kazne.
Pri tome je neophodno da se obrađuju osnove. U jednom onlajn obrascu podaci se prikupljaju za određenu svrhu. Na primer obrazac za registraciju e-biltena se prikuplja sa namerom da korisnik koji se prijavio na njega dobija e-vesti u vezi sa ovom kompanijom.
Neko ko je popunio obrazac za upit o nekretnini želi da dobije informacije o predmetnoj nekretnini. Ova osoba se nije prijavila da bude obaveštena o novim nekretninama! Veoma je važno da shvatite da korisnik koji popunjava upitnik na vašem sajtu još nije dao saglasnost da ga obavestite o novoj ponudi ili novostima.
Veoma je važno jasno navesti korisniku u koju svrhu će se podaci koristiti. Ako želite drugačije, potrebno je za svaki obrazac dodati nekoliko mogućih saglasnosti.
Web obrasci su neizostavan deo savremenih web sajtova koji žele da svojim posetiocima omoguće interakciju sa svojim klijentima na pojednostavljen način. Obrasci su izuzetno efikasan alat koji omogućava sticanje raznih kontakata, mišljenja, pretplate na biltene, potencijalne klijente i, ne manje važno, prodaju, zbog čega je njihovo pažljivo planiranje i smislena implementacija na sajtu utoliko važnija.
Optimizovani onlajn obrasci su važan deo korisničkog iskustva i većeg broja konverzija.
Kragujevac
Stevana Sremca 13/4
34 000 Kragujevac
Beograd
Omorika 1
11 000 Beograd
T: +381 34 208 189
M: +381 60 636 15 14
E: office.srbija@kabi.info
Portal Pressek.rs
Medijski portal koji pruža sve informacije u Centralnoj Srbiji
Bazanekretnina.rs
Nekretnine iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije na jednom mestu
MyRE
Web rešenje za firme koje se bave prometom nepokretnosti
Novogradnje.com
Ponuda novoizgrađenih objekata u Sloveniji i inostranstvu
Avto.info
Uvek sveže novosti i oglasi polovnih vozila
Si21.com
Prvi slovenački informativni portal