Blog & vesti

Zašto treba pisati vesti za web sajt?

Zašto treba pisati vesti za web sajt?

Pisanje vesti na web sajtu je ključno za vaš uspeh na mreži

Četvrtak, 3. oktobar 2024.

Pisanje vesti na web stranici jedna je od najvažnijih aktivnosti koju treba raditi svaka kompanija/organizacija koja ima svoju web stranicu.

Danas skoro svi tražimo informacije na internetu, pa je veoma važno da sajtovi nisu namenjeni samo klasičnom predstavljanju kompanije i usluga, već da nude aktuelne vesti i inovacije u svojoj oblasti.

Sajtovi koji ulažu resurse u pripremu vesti i redovno ažuriraju njihov sadržaj je zanimljiviji za posetioce, a samim tim i za onlajn pretraživače, što zauzvrat povećava njihovu vidljivost i prepoznatljivost. Pisanje vesti je jedan od najmoćnijih alata za povećanje vidljivosti, izgradnju autoriteta, poboljšanje SEO optimizacije (i posledično poseta web sajtu) i povezivanje sa publikom.

Trebalo nam je dosta vremena da shvatimo kako vesti zaista pomažu u poboljšanju rezultata web sajta. Od 2018. godine trudimo se da redovno pišemo o aktuelnim temama vezanim za oblasti u kojima poslujemo:

Pisanje vesti, međutim, nije samorazumljiv proces. Nije moguće pisati kvalitetnu vest bez temeljnog razmatranja, analize teme, pregleda činjenica i provere aktuelnosti za posetioce.

U ovom članku ćemo objasniti zašto je pisanje biltena toliko važno i kako možete iskoristiti njegov potencijal za povećanje prometa na vašem web sajtu.

Razlozi za pisanje vesti

Još uvek srećemo vlasnike sajtova koji kažu da nemaju vremena da pišu vesti na sajtu, da ih niko ne čita, da su već objavili nešto na društvenim mrežama itd.

Svi ovi razlozi su samo izgovori za nepisanje, i kao rezultat toga, oni ne ispunjavaju potencijal koji bi mogli.

Pisanje vesti nudi nekoliko izuzetno važnih prednosti, kao što su:

1. Povećanje vidljivosti

Redovno objavljivanje vesti pomaže da se poveća vidljivost web stranice i brenda. Aktuelne, kvalitetne i tačne vesti razlog su povećane posete sajtu.

2. Veći kredibilitet i autoritet

Vestima iz vaše oblasti pokazujete svoj kredibilitet i autoritet. Sve dok ulažete trud u svoje vesti u vidu znanja i dodatne vrednosti, vaši posetioci će vas prepoznati kao kredibilan izvor, povećavajući time poverenje u vaše usluge, proizvode ili brend.

3. Bolja SEO optimizacija

Aktuelni/sveži sadržaj iz vaše oblasti poboljšava rangiranje web stranica u web pretraživačima. Takođe možete učiniti svoje vesti vidljivijim u samim rezultatima pretrage uz pomoć strukturiranih podataka. Vesti mogu biti jedna od najvažnijih ulaznih tačaka preko kojih posetioci dolaze na vaš web sajt putem pretraživača.

4. Bolje angažovanje publike

Redovnim objavljivanjem vesti stvarate prostor za povezivanje sa svojim posetiocima i kupcima, koji će se zbog kvalitetnog sadržaja redovno vraćati na vaš sajt.

5. Povećanje saobraćaja na web sajtu

Kvalitetne vesti su ključne za privlačenje većeg broja posetilaca na vašem web sajtu. Kada se vesti redovno ažuriraju i pružaju koristan (kvalitetan) sadržaj, veća je verovatnoća da će posetioci posetiti vašu stranicu, povećavajući promet i potencijalne konverzije.

6. Informisanje javnosti

Sam koren reči vesti nam govori da želimo da kažemo nešto novo. Stoga su vesti odlično sredstvo za prenošenje važnih informacija javnosti. Sa njima možete redovno da informišete svoje posetioce o novim proizvodima, uslugama, kampanjama, inovacijama u vašoj oblasti, važnim događajima itd.

7. Stvaranje prodajnih mogućnosti

Vesti nisu samo informativni alat, već mogu imati i pozitivan efekat na rast prodaje. Možete ih koristiti za promociju svojih proizvoda i usluga i na taj način stvoriti interesovanje kod potencijalnih kupaca.

Primer: Ako objavite vest o posebnoj ponudi ili popustu, to može biti razlog za više poseta web sajtu, čime se povećavaju šanse za kupovinu. Ovo je takođe jedan od načina da se kod kupaca stvori osećaj hitnosti. Vesti o ograničenim ponudama ili posebnim promocijama će podstaći brže odluke i povećati prodaju.

Šta je važno u pisanju onlajn vesti?

Kao što smo pisali u uvodu, pisanje vesti nije samorazumljiv proces. I pored razvoja veštačke inteligencije, i dalje je potrebno uložiti mnogo truda, rada i analize kako bi se pripremile kvalitetne i korisne vesti za vaše ciljne posetioce.

Da bismo vam olakšali pisanje vesti, pripremili smo neke smernice za vas:

1. Razumljivo i sažeto

Prilikom pisanja vesti bitno je da informacije budu jasne i koncizne. Čitaoci žele da brzo pristupe relevantnim informacijama, pa je važno da vest bude napisana razumljivo i bez suvišnih detalja (osim ako nisu presudni). Koristite kraće rečenice i pasuse koji će olakšati čitanje.

Razmislite o predstavljanju sažetka vesti u video obliku.

2. Objektivnosti

Morate zadržati objektivan ton kada pišete vesti. Ne radi se samo o promociji kompanije, već i o pružanju tačnih i relevantnih informacija. Vest treba da bude potkrepljena činjenicama, što će povećati vaš kredibilitet i povećati poverenje vaših posetilaca.

3. Aktuelnost

Vesti moraju uvek biti sveže i ažurne. Redovno objavljivanje vesti u vezi sa aktuelnim događajima, trendovima ili promenama u industriji čini vašu web stranicu zanimljivom, ne samo za čitaoce već i za web pretraživače.

4. Optimizacija za pretraživače (SEO)

Korišćenjem ključnih reči i SEO tehnika možete poboljšati vidljivost svojih vesti na stranici rezultata web pretraživača. Koristite relevantne ključne reči koje se odnose na vašu industriju da biste pomogli da se vaše vesti bolje rangiraju u rezultatima pretrage. Pored toga, obezbedite odgovarajuću SEO optimizaciju na licu mesta.

5. Vizuelna privlačnost

Korišćenje slika, video zapisa i drugih vizuelnih elemenata može značajno povećati interesovanje za vaše vesti. Vizuelni materijal pomaže privlačenju pažnje i istovremeno olakšava razumevanje sadržaja. Možete koristiti video da predstavite najvažnije sažetke vesti. Kasnije možete koristiti vizuelne materijale za promociju vesti na društvenim mrežama.

6. Optimizacija za mobilne uređaje

Uvek vodite računa da se vaše vesti dobro prikazuju i na mobilnim uređajima. Danas većina korisnika internetu pristupa preko mobilnih telefona, tako da je ključno da vesti budu prilagođene svim uređajima. Optimizacija za mobilne uređaje obezbeđuje bolje korisničko iskustvo i veću verovatnoću da će posetioci ostati na vašem web sajtu.

Zaključak

Pisanje vesti je jedan od najmoćnijih alata koji će vam pomoći da povećate uspeh vaše web stranice i vašeg poslovanja na mreži. Kroz članak smo predstavili koliko su vesti veoma važne i na šta utiču – veća vidljivost, poverenje, kredibilitet, SEO optimizacija, povezivanje sa publikom, nove mogućnosti prodaje itd. Oni nikako nisu nepotrebno zlo, jer imaju izuzetno veliki uticaj na kompaniju/organizaciju.

Redovnim objavljivanjem kvalitetnih vesti obezbedićete svoje dugoročno uspešno onlajn poslovanje.

 

Podeli: