Blog & vesti

Zbog čega opada pozicija web sajta na Google pretraživaču?

Zbog čega opada pozicija web sajta na Google pretraživaču?

Sreda, 14. avgust 2024.

Često nailazimo na kompanije koje su doživele nagli pad sopstvene web stranice u Google pretraživaču.

Najveći problem nije sam pad rangiranja, već nerazumevanje zašto je došlo do pada.

Za svakog vlasnika web sajta je ključno da redovno prati rezultate svoje web stranice. Samo redovnim praćenjem rezultata vašeg web sajta moći ćete da identifikujete razloge zbog kojih se vaša web stranica rangira više ili niže u Google web pretraživaču. Stoga je osnovo da redovno pregledate svoju web analitiku i pratite rezultate za najvažnije ključne reči.

U današnjem članku ćemo vam predstaviti razloge pada web stranice u Google pretraživaču.

Koji su glavni razlozi za pad pozicije na pretraživaču?

Postoji nekoliko različitih razloga zašto web sajtovi padaju na stranicu rezultata pretraživača, koji se mogu podeliti u sledeće grupe:

  • Problemi na samom sajtu - faktori na sajtu
  • Problemi van sajta – faktori van sajta
  • Tehnički faktori
  • Eksterni faktori

U nastavku ćemo predstaviti svaku kategoriju posebno.

Problemi na samom sajtu - faktori na sajtu

U ovom slučaju, pad rangiranja web stranice na stranici rezultata pretraživača se dešava zbog stvari koje smo pogrešili na samoj web stranici. Ove probleme je obično najlakše rešiti, jer na njih imamo i najveći uticaj. Većina njih se može rešiti uz pomoć CMS uređivača web stranica:

  • Loš kvalitet sadržaja – Sadržaj je najvažniji deo web stranice, ako je vaš sadržaj lošeg kvaliteta, onda se ne možete nadati visokom rangiranju web stranice. Najčešći pokazatelji lošeg sadržaja su duplirani sadržaj, kanibalizacija ključnih reči, nedovoljno novog sadržaja, prekomerna upotreba ključnih reči itd.
  • Loše korisničko iskustvo – Google-ov pretraživač je veoma fokusiran na zadovoljstvo svojih korisnika, pa je korisničko iskustvo jedan od najvažnijih parametara. Možete brzo da identifikujete loše iskustvo uz pomoć sledećih indikatora:
    • Visoka stopa posete samo jedne stranice - ako korisnik poseti samo jednu stranicu i brzo je napusti,
    • Kratko vreme zadržavanja na stranici - ovo je znak da korisnik nije zadovoljan sadržajem na web sajtu,
    • Loši pokazatelji angažovanja – poput klikova, deljenja, popunjavanja obrazaca itd.
  • Nedostatak META tagova – META oznake ne utiču direktno na rangiranje same web stranice, ali imaju uticaj na korisnike, jer je to kratak opis koji pretraživači vide na stranici sa rezultatima. Ako je ovaj opis loš, onda to značajno smanjuje mogućnost klikanja na vašu web stranicu.
  • Loše strukturirana URL adresa – URL adrese treba da budu opisi. To znači da URL adresa mora da sadrži ključne reči. Na primer URL adresa vvv.domena.si/optimizacija-spletnih-strani/ je znatno bolja od npr. vvv.domena.si/optmizacija-id:24194

Pročitajte članak - kako da napravite optimizovanu URL adresu

Problemi van sajta – faktori van sajta

Faktori van sajta (ovo su uglavnom spoljne veze, linkovi, koje upućuju na vašu web stranicu) su podjednako važni kao i faktori na sajtu (koje smo opisali gore) za SEO optimizaciju i rangiranje vaše web stranice na stranici rezultata pretraživača. Glavna razlika je u tome što nemate direktan uticaj na faktore van lokacije. Možete uticaja imati na neke, ali ne i na sve. Ispod su neki praktični primeri:

  • Spoljašnje veze su sumnjive – Spoljne veze su izuzetno važne jer dodaju vrednost vašem web sajtu. Što je veza bolja, vaša web adresa dobija više na značaju. Često razlog za loše rangiranje web stranice na stranici rezultata pretraživača nije prirodna akvizicija spoljnih veza. Veoma je sumnjivo da dobijete mnogo spoljnih veza za vrlo kratko vreme.
  • Gubitak spoljnih veza – drugi faktor ili razlog je nagli gubitak velikog broja spoljnih veza. Često je razlog promena sadržaja na web stranici.

Tenički faktori

Tehnička SEO optimizacija je još uvek treći u nizu razloga koji utiču na rangiranje vaše web stranice na stranici rezultata pretraživača. Tehničku optimizaciju radi vaš programski tim i na nju nemate direktan uticaj.

Ispod je lista tehničkih faktora:

  • Spor web sajt – Brzina učitavanja web sajta je jedan od najvažnijih faktora koji utiču na rangiranje vaše web stranice. Takođe ima veliki uticaj na korisničko iskustvo, jer korisnici ne čekaju da se sadržaj web stranice otvori.
  • Loša adaptacija za različite uređaje - web sajt mora biti dobro prilagođena za sve uređaje. Sa računara, tableta i mobilnog telefona. Zapamtite da Google uzima u obzir indeksiranje na prvom mestu za mobilne uređaje, što znači da će rangirati vašu web stranicu na osnovu mobilne verzije vaše web stranice.
  • Greška u preusmeravanju – ako se klikne na određeni sadržaj na stranici, najčešća praksa je da se ta stranica preusmeri. Preusmeravanje nije teško samo po sebi, ali postaje problem kada preusmeravate web adresu koja je već preusmerena. Tada preusmeravanje može "zapetljati" i željena stranica se ne otvara.
  • Greška u kanonskim oznakama – Koristimo kanonske oznake za uređivanje stranica sa dupliranim sadržajem i na taj način kažem Google pretraživaču koja stranica je važna za indeksiranje. Problemi nastaju ako su kanonske oznake pogrešno postavljene.
  • Bezbednost web sajta – Web sajt mora biti bezbedna. Zbog toga je izuzetno važno uspostaviti bezbednosni sertifikat na web adresi, koji obezbeđuje šifrovanu vezu između vaše web stranice i servera na kojem se web adresa hostuje. Sigurna veza se može prepoznati u samoj URL adresi, koja počinje HTTPS oznakom.
U Kabi-u veoma ozbiljno shvatamo brzinu web sajtova. Iznad vidite primer brzine jedne od nedavno kreiranih web stranica
U Kabi-u veoma ozbiljno shvatamo brzinu web sajtova. Iznad vidite primer brzine jedne od nedavno kreiranih web stranica

Eksterni faktori

Eksterni faktori su najopasniji, jer su van vaše kontrole, ali mogu imati velike posledice po vaš web sajt. U ovom slučaju, potrebno je udubiti se u ove faktore i prilagoditi samu web stranicu u skladu sa tim. Samo ako ispunite očekivanja ovih faktora moći ćete da zadržite ili poboljšati rangiranje vaše web stranice na stranici rezultata web pretraživača.

  • Nadogradnja Google algoritma – Google pretraživač povremeno nadograđuje svoj algoritam za web pretragu. Svaka nadogradnja ima direktan uticaj na stanje rezultata na stranici web pretraživača. Radi boljeg razumevanja, predlažemo da pročitate jednu od najnovijih velikih nadogradnji Google pretraživača.
  • Vaša konkurencija – vaša konkurencija ne miruje. Ovu pretpostavku treba uvek imati na umu, bez obzira da li je tačna ili ne. Činjenica je da postoji velika konkurencija na mreži i stoga morate redovno ažurirati svoju web stranicu od tehničkih do sadržaja. Samo na taj način možete ravnopravno da se borite za visoko rangiranje na stranici rezultata web pretraživača.
  • Promene u trendovima pretrage – praćenje trendova pretrage je jedan od uslova da budete u toku sa svojim korisnicima. Navike korisnika se menjaju, a kao rezultat toga, menja se i način na koji traže. Ako su juče tražili na jedan način, danas mogu da pretražuju isti sadržaj na drugačiji način. Zato je ključno da budete u toku sa trendovima i prilagodite svoju web stranicu u skladu sa tim.

Zaključak

Svaki pad vaše web stranice u Google-u treba shvatiti izuzetno ozbiljno jer može uticati na vaš učinak. Ključno je razumeti zašto je vaša web stranica izgubila rangiranje i kako da ga oporavite.

Gore navedene četiri kategorije i primeri će vam definitivno pomoći da razumete pad vaše web stranice na stranici rezultata web pretraživača.

Podeli: