Marketing i SEO optimizacija

10 razloga zašto SEO optimizacija ne funkcioniše

10 razloga zašto SEO optimizacija ne funkcioniše

Četvrtak, 18. jul 2024.

U današnjem poslovnom svetu, dobra vidljivost na svim kanalima koje koriste klijenti vaše kompanije je izuzetno važna.

Upravo zbog toga je SEO optimizacija ključna za dugoročni uspeh bilo koje web stranice.

Međutim, ponekad se može desiti da i pored truda i velikih ulaganja u SEO optimizaciju, ne primetimo napredak i ne postignemo željene rezultate. Tada je potrebno izvršiti temeljnu analizu šta radimo pogrešno. Razlozi za to mogu biti različiti, od loše tehničke optimizacije, do sadržaja, optimizacije na sajtu itd.

Da bismo vam pomogli da identifikujete razloge zašto vaša taktika SEO optimizacije ne funkcioniše, u ovom članku smo istražili 10 uobičajenih razloga zašto vaša strategija SEO optimizacije možda ne funkcioniše. Takođe ćemo vas provesti kroz to kako da to popravite.

Međutim, moramo vas od početka upozoriti da je SEO optimizacija „živi organizam“, što znači da morate da beležite sve radnje koje preduzimate i da pomoću analitičkih alata pratite njihov uticaj na krajnji rezultat.

1. Loša struktura web sajta

Logična i jednostavna struktura je važna da bi vaša web stranica bila efikasno indeksirana i razumljiva. Složena ili nerazumljiva struktura može otežati pretraživačima indeksiranje sadržaja na stranici i istovremeno uticati na razumevanje web stranice. Ovo je takođe jedan od razloga zašto web pretraživači možda neće otkriti sav sadržaj na vašoj web stranici.

Planiranje i priprema strukture web stranice je izazovan zadatak, ali ima veliki uticaj na performanse vaše web sajta.

2. Sadržaj niskog kvaliteta

Kvalitetan, relevantan i profesionalan sadržaj jedan je od najvažnijih temelja dobre SEO optimizacije. Ako vaš web sajt sadrži neoriginan, nezanimljiv ili nerelevantan sadržaj, to će negativno uticati na performanse vašeg web sajta.

Zbog toga je izuzetno važno da svoje resurse uložite u pripremu i kreiranje kvalitetnog sadržaja. Ključno je da sadržaj bude zanimljiv vašim ciljnim posetiocima.

3. Loša optimizacija za mobilne telefone

U doba pametnih telefona, optimizacija za mobilne uređaje je neophodna. Web sajtovi koje nisu prilagođene mobilnim uređajima rangiraće se niže na stranici rezultata pretraživača. Prema našim podacima, u proseku za web sajtove koji su fokusirani na krajnje korisnike, posete sa mobilnih uređaja predstavljaju više od 75% poseta.

Mobilna optimizacija je važnija nego ikad, tako da ne možete sebi priuštiti da ne vodite računa o kreiranju kvalitetne web stranice i za mobilne uređaje. Zapamtite, Google takođe rangira web sajtove na osnovu njihovih rezultata na mobilnim uređajima (indeksiranje na prvom mestu na mobilnim uređajima).

4. Sporo učitavanje web sajta

Brzina učitavanja web stranice je ključni faktor koji utiče i na korisničko iskustvo i na SEO optimizaciju. Korisnik neće čekati beskonačno da se sadržaj vaše web stranice učita. Stoga je ključno da se web stranica brzo otvori.

Vodite računa o brzini vaše web stranice. Optimizujte slike, optimizujte programski kod (odnosi se na vaše programere), izbegavajte nepotreban/teški sadržaj i koristite tehnike „keširanja“ da biste poboljšali brzinu vaše web stranice.

5. Zanemarivanje lokalne SEO optimizacije

Za lokalna preduzeća koja uveliko posluju i zavise od lokalnog okruženja, od ključne je važnosti da optimizuju svoje prisustvo na mreži za lokalnu pretragu. Ovo uključuje korišćenje lokalnih ključnih reči, optimizaciju vašeg Google MyBusiness profila i pružanje tačnih lokalnih kontakata i drugih relevantnih informacija.

SEO nije jednokratni zadatak, već kontinuiran proces
SEO nije jednokratni zadatak, već kontinuiran proces

6. Izostanak META oznaka i opisa

Iako META opisi već duže vreme nemaju direktan uticaj (Google ih je godinama unazad uklonio iz elemenata koji direktno utiču na SEO optimizaciju) na rangiranje same web stranice, njihova upotreba je i dalje izuzetno važna. Naime, META opis je često opis koji se prikazuje ispod linka na stranici rezultata web pretraživača. Ispravna upotreba opisa može da ubedi korisnika da klikne na vaš rezultat. Istovremeno, loš opis ga takođe može odbiti. Meta oznake i meta opisi su ključni za povećanje vidljivosti vaše web stranice u pretraživačima.

7. Neadekvatna strategija ključnih reči

Odabir pogrešnih ili previše konkurentnih ključnih reči može dovesti vašu web stranicu u nepovoljan položaj. Ovo je posebno problem za nove web stranice koje žele da budu rangirane za najkonkurentnije ključne reči od samog početka, što je naravno nemoguće.

Ključne reči su samo deo ukupne SEO strategije, tako da moraju biti usko povezane sa samom svrhom pretrage i pripreme sadržaja.

8. Ignorisanje povratnih veza

Kvalitetne povratne veze su neophodne za izgradnju autoriteta vaše web stranice. Stoga bi trebalo redovno da radite na dobijanju povratnih veza iz renomiranih i relevantnih izvora. Ovo će poboljšati vaše SEO performanse, poboljšati vaš krajnji rezultat i shodno tome povećati autoritet vaše veb stranice.

9. Ignorisanje profila na društvenim mrežama

Iako profili na društvenim mrežama ne utiču direktno na samu SEO optimizaciju, oni mogu indirektno da poboljšaju vidljivost i promet vaše web stranice kroz deljenje i dopadanje sadržaja. Aktivno prisustvo na društvenim medijima i podsticanje posetilaca da dele vaš sadržaj i posete vašu web stranicu može imati pozitivan uticaj na vašu SEO strategiju.

10. Neprilagođavanje promenama u algoritmima pretraživača

Pretraživači stalno ažuriraju svoje algoritme kako bi poboljšali rezultate pretrage za korisnike, tako da je ključno da se vaša SEO strategija prilagodi ovim promenama. Dobra stvar je što se osnove SEO optimizacije ne menjaju i stoga je potrebno samo nadograditi postojeće tehnike.

Zaključak

SEO je dinamičan i složen proces koji zahteva stalno učenje, prilagođavanje i optimizaciju. Svesnost gore navedenih tačaka i njihovo aktivno rešavanje mogu značajno poboljšati vaše šanse za uspeh i bolje rangiranje vaše web stranice. Važno je razumeti da SEO nije samo jednokratni zadatak, već stalan proces koji zahteva redovno održavanje i ažuriranje. Uz pravi pristup i posvećenost kvalitetu i korisničkom iskustvu, vaša web stranica može postići odlične rezultate u pretraživačima. Zapamtite da se ne treba fokusirati samo na jedan element, jer su sve stvari vezane za SEO optimizaciju međusobno povezane.

Za vlasnike web sajtova je ključno da se usredsrede na izgradnju web stranica koja ne samo da prati najbolje prakse SEO optimizacije, već i pruža vrednost i zadovoljstvo svojim posetiocima. Ulaganje u SEO je ulaganje u budućnost vašeg prisustva i poslovanja na mreži. Ne dozvolite da zastarele ili neefikasne strategije stoje na putu vašem uspehu.

Podeli: