Bez obzira na veličinu vašeg poslovanja i industriju u kojoj poslujete, ključno je da znate kako da na pravi način „pročitate” sopstvene podatke i da ih koristite kao vodič za dalji razvoj.
U ovom članku ćemo se fokusirati na to kako analizirati prodaju na internetu, zašto je to potrebno i kako to raditi sistematski. Sa završetkom godine i prazničnom kupovinom, ovo je verovatno najbolje vreme za analizu, jer će vas to pripremiti za bolju prodaju i postizanje vaših ciljeva u godini koja je počela
Verovatno se pitate da li je analiza sopstvene online prodaje zaista toliko važna. Odgovor je jednostavan: da. Ovo je neophodno ako želite da budete konkurentni. Internet prodaja raste velikom brzinom (Covid je dao snažan podsticaj onlajn prodaji, koja se od tada malo smirila, ali i dalje cveta), kupci su sve obrazovaniji, a takođe su „nestrpljivi“ i cene svoje vreme, pa ne vole komplikovane procedure kupovine. Ako ne razumete svoju prodaju, rizikujete da donosite odluke na osnovu nagađanja, osećaja, podataka drugih prodavaca (posebno onih većih, koji obično nisu sasvim relevantni) ili pristupa „uvek smo to radili na ovaj način“, što je velika greška i dovodi do loših rezultata.
Analizom onlajn prodaje dobijate uvid u:
Ukratko, dobra analiza su vaše oči i uši koje vam govore gde vaša onlajn prodavnica "škripi" i šta radi kako treba.
Pre nego što počnete da čitate i tumačite podatke, morate da znate šta želite da saznate ili postignete. Drugim rečima, morate postaviti ciljeve - KPI-jeve. To mogu biti:
Osnovni pokazatelji uspeha koje često koristimo su:
Kada znate šta želite da postignete, jednostavnije ćete izabrati koji podaci (metrika) su vam potrebni.
Ako ste potpuni početnik, možda se plašite da je analiza podataka nešto strašno komplikovano. Budite sigurni, postoje sjajni alati koji će vam pomoći u tome. Ako i dalje imate problem, rado ćemo vam pomoći.
Možda je jedna od najvažnijih stvari koju treba da uradite jeste da analizirate proces kupovine od trenutka kada korisnik uđe na vaš web sajt do trenutka kada „izvrši kupovinu“. Ovo zovemo tok konverzije.
Svaki korak nam govori nešto novo: gde sve ide dobro i gde nastaju problemi. Na primer, ako polovina posetilaca koji dodaju proizvod u korpu zatim napusti web sajt, ima smisla zapitati se: da li je proces kupovine možda predug ili suviše komplikovan? Morate se registrovati pre kupovine, što može da odvrati kupce.
Svrha online prodavnice je, naravno, prodaja (a samim tim i profit), pa su podaci o troškovima i isplativosti ključni.
Većina onlajn prodavnica koristi isti pristup kada se oglašava i komunicira sa svim kupcima. Veoma je važno napraviti dobru segmentaciju kupaca. Zašto? Zato što su određeni kupci profitabilniji (sa većom kupovnom vrednošću) ili kupuju češće, dok drugi dolaze samo tokom rasprodaja ili promocija.
Kada shvatite koja grupa vam donosi najveći prihod ili profit, prilagodite svoje reklamne kampanje, e-mail kampanje i ponude u skladu sa tim kako biste dodatno optimizovali svoju prodaju.
Analiza izvora poseta onlajn prodavnici je ključ za segmentaciju!
Činjenica je da je zadovoljan kupac i onaj koji će drugima preporučiti kupovinu u vašoj online prodavnici. Zato ne zaboravite da u svoju analizu uključite i druge metode koje vam govore kako se kupci osećaju kada kupuju kod vas.
Analiza online prodaje nije nešto što radite samo jednom. Čak i ako identifikujete probleme i rešite ih, vremenom se može pojaviti nešto novo. Neophodno je stalno pratiti, testirati i prilagođavati se trendovima, konkurenciji i ponašanju kupaca.
Analiza online prodaje na prvi pogled može izgledati kao zastrašujući zadatak, ali to je zapravo niz koraka na koje se brzo naviknete. Dve stvari su posebno važne:
Ako tome pristupite dosledno i sistematski, brzo ćete primetiti da su vaše odluke promišljenije, a rezultati stabilniji i predvidljiviji. Umesto „nagađanja“, sve više ćete se graditi na stvarnim podacima, što je najbolji način da razvijete priču o uspehu iz vaše onlajn prodavnice.
Ako se suočavate sa izazovima u ovoj oblasti, rado ćemo vam pomoći. Naš tim stručnjaka rado će vam pomoći da postignete željene rezultate, bilo da se radi o kreiranju onlajn prodavnice, marketingu ili samim rezultatima.
Kragujevac
Stevana Sremca 13/4
34 000 Kragujevac
Beograd
Omorika 1
11 000 Beograd
T: +381 34 208 189
M: +381 60 636 15 14
E: office.srbija@kabi.info
Portal Pressek.rs
Medijski portal koji pruža sve informacije u Centralnoj Srbiji
Bazanekretnina.rs
Nekretnine iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije na jednom mestu
MyRE
Web rešenje za firme koje se bave prometom nepokretnosti
Novogradnje.com
Ponuda novoizgrađenih objekata u Sloveniji i inostranstvu
Avto.info
Uvek sveže novosti i oglasi polovnih vozila
Si21.com
Prvi slovenački informativni portal