Web sajtovi i online prodavnice

Analiza izvora poseta sajtovima agencija za nekretnine

Analiza izvora poseta sajtovima agencija za nekretnine

Petak, 2. avgust 2024.

U nekoj od proteklih nedelja pripremali smo članak u kome smo analizirali izvor poseta onlajn prodavnicama.

Sada smo napravili sličnu analizu za sajtove agencija za nekretnine.

Izuzetno je važno da sve agencije za nekretnine i agenti za nekretnine razumeju odakle dolaze posetioci njihove web stranice.

Na taj način mogu prilagoditi svoju marketinšku strategiju, koja će biti usmerena na kanale koji im donose najbolje rezultate. Istovremeno, na osnovu stvarnih podataka, biće im lakše da prate napredak i prilagođavaju svoje strategije.

Metodologija

Analizu smo uradili na uzorku od 10 agencija za nekretnine koje imaju dovoljno prometa da bi imali dovoljno veliki uzorak da potvrdi naše rezultate. Pogledali smo prošlogodišnju posetu, uzimajući u obzir sezonske fluktuacije.

U Kabi-ju se već 29 godina bavimo izradom sajtova za agencije za nekretnine, a za sve ovo vreme realizovali smo više od 300 online projekata nekretnina za agencije za nekretnine, novogradnje i investitore.

Koji je najuspešniji izvor/kanal saobraćaja?

Na osnovu analize možete pronaći rezultate u tabeli ispod, koji izvor/kanal je najuspešniji odnosno preko kojih dolazi najviše poseta:

Kanal Procenat ukupnih poseta (%)
Organska pretraga 50,97%
Direktna poseta 34,01%
Društvene mreže 9,05%
Referentna poseta 5,92%
Plaćena pretraga 0,04%
  • Više od polovine svih poseta sajtovima agencija za nekretnine dolazi putem organske pretrage ili preko onlajn pretraživača (kao što su Google, Bing, DuckDuckgo, Iandek, itd.).
  • Drugi izvor/kanal po broju poseta je direktna poseta. To znači da 34% svih poseta dolazi od posetilaca koji unose URL adresu agencije za nekretnine u svoj web pretraživač.
  • Slede posete sa društvenih mreža sa skoro 10% i posete sa referentnih sajtova sa 6%.
  • Gotovo zanemarljiv udeo poseta potiče od plaćenih poseta (Google oglašavanje ili plaćeno oglašavanje sa web pretraživača).
Izvori poseta sajtovima agencija za nekretnine
Izvori poseta sajtovima agencija za nekretnine

Koji kanal ima najveći potencijal?

Veoma je teško odrediti koji kanal ima najveći potencijal. Na osnovu analize, kanal na kojem posetioci preduzimaju najviše radnji i najduže ostaju je organska pretraga.

Ovo nam govori da je agencijama za nekretnine veoma važno da ulažu sredstva i napore u web stranicu, kvalitetan sadržaj i SEO optimizaciju.

Veoma je zanimljivo da čak 34% poseta čine direktne posete. To znači da je brendiranje izuzetno važno u svetu nekretnina. Dobar brend je znak kvaliteta i poverenja, što je veoma važno u poslovanju sa nekretninama. Zapamtite da je direktan saobraćaj izuzetno važan i da su takvi posetioci lojalniji, što znači da je veća verovatnoća da će ostvariti konverziju.

Uprkos činjenici da su društvene mreže veoma posećene, njihov uticaj na posećenost sajta je prilično mali, odnosno 10%. Za to može biti nekoliko razloga:

  • Sadržaji koje objavljuju agencije za nekretnine nisu pogodne za društvene mreže
  • Objavljivanje netačnog sadržaja na određenim društvenim mrežama
  • Pogrešna strategija
  • Loš kvalitet objavljenog materijala
  • Neophodno je biti svestan da za kupce čija je svrha pretrage kupovina nekretnine društvene mreže nisu primarni kanal preko kojeg bi tražili nekretninu.

Referentna poseta sa skoro 6% je veoma neiskorišćen kanal. U meri u kojoj drugi sajtovi upućuju na vašu web stranicu (preko linkova), to znači da je vaša web stranica referentna stranica za te sajtove, čime se signalizira da je vaša web stranica verodostojan izvor. Kvalitetne eksterne veze (linkovi) takođe pozitivno utiču na SEO optimizaciju samog sajta, a samim tim i na viši rang sajta na web pretraživačima.

Prema analizi, plaćena pretraga, koja se nalazi na dnu liste, najmanje utiče na posećenost sajtu agencije za nekretnine. Ali to ne znači da je to najgori kanal, daleko od toga. Po svoj prilici, ovaj kanal se ne koristi dovoljno ili agencije za nekretnine nisu spremne da ulažu novac u oglašavanje.

Kako možemo poboljšati saobraćaj na web stranici agencije za nekretnine?

Promet agencije za nekretnine možemo poboljšati sledećim taktikama (fokusiraćemo se na saobraćaj sa društvenih mreža, referalnih stranica i plaćenog oglašavanja, za organsku pretragu i direktan saobraćaj, savete možete pronaći u prethodnom poglavlju):

Društvene mreže

  • Povećajte angažovanje: Delite sadržaj koji podstiče interakciju, kao što su pitanja, ankete, izazovi itd,
  • Plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama: Koristite ciljane oglase na društvenim mrežama da biste dosegli veću publiku,
  • Analiza podataka: Pratite analitiku društvenih mreža da biste razumeli koji sadržaj najbolje funkcioniše i prilagodite svoju strategiju u skladu sa tim.

Referentna poseta

  • Izgradnja partnerstva: Sarađujte sa drugim web sajtovima, blogovima i portalima za razmenu linkova,
  • Kreiranje kvalitetnog sadržaja: Pišite gostujuće postove za druge web stranice i dodajte linkove do vaše web stranice,
  • Aktivnost u online zajednicama: Učestvujte na forumima, onlajn zajednicama i društvenim mrežama gde možete da delite veze do vaše web stranice,
  • Upotreba PR strategija: Objavite saopštenja za javnost i drugi sadržaj koji će biti objavljeni na relevantnim web sajtovima i privući saobraćaj na vaš web sajt.

Plaćena pretraga

  • Optimizacija oglasa: Koristite A/B testiranje da poboljšate tekstove oglasa, slike i odredišne stranice
  • Ciljanje ključnih reči: Fokusirajte se na ključne reči visoke namere koje su relevantne za vaše usluge
  • Raspodela budžeta: Maksimalno povećajte budžet za oglašavanje na kampanjama i ključnim rečima sa najboljim učinkom
  • Praćenje i analiza: Redovno pratite učinak kampanje i prilagođavajte strategiju na osnovu rezultata.

Organske posete sa pretraživača čine čak polovinu poseta web stranicama agencija za nekretnine. Zato je izuzetno važno da agencije dosta rade na sopstvenom sajtu i sadržaju. Kvalitetan sajt sa korisnim sadržajem pozitivno utiče i na druge kanale. Ima direktan uticaj na plaćenu pretragu (naime, kvalitetna stranica snižava cenu po kliku) i referentne posete, kojih će zbog kvaliteta biti znatno više.

Međutim, nikako ne treba zanemariti društvene mreže, gde morate pripremiti strategiju za objave i odgovarajući sadržaj i izgradnju vidljivosti sopstvenog brenda. Više od jedne trećine poseta agencijama za nekretnine dolazi direktnom posetom web stranici.