Ponekad je, međutim, izazov proveriti koliko je efikasan sadržaj na web sajtu.
Upravo u tu svrhu predstavićemo metrike koje vam mogu pomoći da utvrdite da li je vaš sadržaj dovoljno privlačan i koristan za vaše posetioce. U ovom članku ćemo detaljno opisati pet ključnih metrika:
Pored toga, objasnićemo kako su svi ovi pokazatelji povezani sa namerom pretrage korisnika i predstavićemo gde možete da pratite učinak ovih metrika. Ako želite da poboljšate sadržaj svoje web stranice, a samim tim i korisničko iskustvo, na pravom ste mestu.
Jedna od najčešćih grešaka koje viđamo kod vlasnika web sajtova je uverenje da je dovoljan broj postova ili unosa na blogu garancija uspeha. Činjenica je da se svet onlajn sadržaja stalno menja, posebno u pogledu načina na koji korisnici traže informacije. Danas su ljudi navikli da brzo pronalaze odgovore na svoja pitanja. Ako im sajt ne ponudi baš ono što traže, napustiće ga u roku od nekoliko sekundi i otići kod konkurenta. Međutim, ne smemo zaboraviti da za određene pretrage web pretraživač automatski nudi rezultate, bez potrebe da se klikne na link ka web stranici – nula klik pretraga.
Namera pretrage korisnika je ključna za razumevanje zašto je neko došao na vašu web stranicu. Istraživanje namere pretrage daje odgovor na pitanje: Da li korisnik želi samo kratak odgovor? Želi da kupi proizvod? Upoređuje cene? Traži detaljna uputstva ili savete? Kada shvatite šta korisnik očekuje, možete da prilagodite svoj sadržaj tako da zaista ispuni njihova očekivanja.
Ovde metrika stupa u igru. Svaka od gore navedenih metrika daje vam uvid u to koliko su vaši posetioci angažovani i da li im nudite sadržaj koji traže. Ako vidite da posetioci vrlo brzo odlaze, uzrok može biti neprikladan sadržaj. Ako vidite da ljudi ostaju duže vreme i kliknu na nekoliko različitih podstranica, to znači da verovatno ispunjavate njihove potrebe.
U nastavku ćemo vam predstaviti pet najvažnijih metrika pomoću kojih možete meriti angažovanje korisnika, proceniti kvalitet svog sadržaja i samim tim ga poboljšati.
U jednom od naših prethodnih postova pisali smo i o strategiji sadržaja web stranice.
Najlakši način za praćenje stope posete je u web analitici kao npr Google analitika i Matomo.
Da bi stopa posete samo jedne stranice bila što niža, preporučujemo vam da uradite sledeće:
Vreme zadržavanja predstavlja vreme koje korisnik provede na vašem web sajtu pre nego što se vrati na stranicu sa rezultatima pretrage ili napusti. Ovo je nešto drugačiji koncept od „prosečnog vremena na stranici“ u Google analitici, jer vreme zadržavanja meri stvarnu interakciju sa stranicom i povratak na rezultate pretrage. Google zvanično ne prikazuje ovu metriku javno, ali pretraživači to mogu smatrati signalom kvaliteta. Matomo je bolji u tome jer možemo preciznije pratiti aktivnost svakog pojedinačnog korisnika.
Da biste osigurali da korisnik ostane na stranici što je duže moguće, predlažemo da uradite sledeće:
Da biste maksimalno povećali stopu učestalosti klikova, preporučujemo vam da uradite sledeće:
Ako želite da korisnici posete više stranica u jednoj poseti, preporučujemo:
Ključne reči su termini za pretragu koje korisnici unose u pretraživače poput Google-a. Fokusiranje samo na ključne reči neće biti dovoljno za postizanje dobrih rezultata. Ipak, ključne reči nisu nevažne.
Identifikovanje pravih ključnih reči i razumevanje njihovog obima pretrage i povezanosti sa namerom pretrage je ključ za uspešnu optimizaciju web sadržaja.
Da biste poboljšali učinak ključnih reči na svom web sajtu, preporučujemo:
Da biste postigli najbolje korisničko iskustvo i poboljšali performanse vaše web stranice, potrebna je sveobuhvatna strategija koja kombinuje sve sledeće elemente:
Uvek imajte na umu da korisnici dolaze na vaš web sajt sa određenom svrhom – bilo da je u pitanju kupovina, poređenje, informativno čitanje ili nešto drugo. Vaš posao je da im ponudite okruženje u kojem mogu pronaći ono što traže.
Na kraju, sve ove prednosti rezultiraju opipljivim rezultatima: više konverzija, bolje angažovanje korisnika, veća vidljivost itd.
Nadgledanje metrika kao što su stopa posete samo jedne stranice, vreme zadržavanja, CTR, stranice po sesiji i ključne reči je ključno ako želite da sistematski poboljšate sadržaj svog web sajta. Ali ovi brojevi su korisni samo kada se kombinuju sa razumevanjem namere pretrage – šta korisnici žele kada dođu na vaš web sajt.
Zapamtite da ćete verovatno morati da prilagodite i testirate različita rešenja nekoliko puta pre nego što pronađete ono pravo gde se potrebe korisnika preklapaju sa vašim sadržajem. Ulaganje vremena u razumevanje i korišćenje ovih metrika i optimizaciju vašeg sadržaja isplatiće se zadovoljnijim posetiocima koji će se rado vraćati i posećivati dodatne delove vaše veb stranice.
Sadržaj je najvažniji element web stranice. Čak ni tehnički optimizovan web sajt neće dati nikakve rezultate ako je sadržaj loš.
Kragujevac
Stevana Sremca 13/4
34 000 Kragujevac
Beograd
Omorika 1
11 000 Beograd
T: +381 34 208 189
M: +381 60 636 15 14
E: office.srbija@kabi.info
Portal Pressek.rs
Medijski portal koji pruža sve informacije u Centralnoj Srbiji
Bazanekretnina.rs
Nekretnine iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije na jednom mestu
MyRE
Web rešenje za firme koje se bave prometom nepokretnosti
Novogradnje.com
Ponuda novoizgrađenih objekata u Sloveniji i inostranstvu
Avto.info
Uvek sveže novosti i oglasi polovnih vozila
Si21.com
Prvi slovenački informativni portal