Web sajtovi i online prodavnice

Zašto onlajn prodaja ne funkcioniše?

Zašto onlajn prodaja ne funkcioniše?

Četvrtak, 29. avgust 2024.

Onlajn prodavnice su jedan od najvažnijih kanala prodaje, koji imaju ogroman potencijal.

Nikada nije bilo lakše doći do šireg kruga kupaca uz minimalna ulaganja nego što to možemo učiniti danas.

Pored pristupačnosti, tu je i gomila saveta, preporuka, taktika, primera dobre prakse i sl. kako povećati prodaju u onlajn prodavnici. Većina saveta je korisna i možete ih koristiti i u sopstvenoj internet prodavnici. Problem koji se javlja je što su ovi saveti namenjeni onima koji se već dugi niz godina bave onlajn prodajom.

U ovom članku ćemo predstaviti kako nerazumevanje osnova onlajn prodaje može dovesti do problema u onlajn prodavnici, a zašto onda mislimo da onlajn prodaja ne funkcioniše?

Preporučujemo da pročitate članak Zašto imati online prodavnicu?

Nerealna očekivanja

U Kabi-ju već više od 25 godina kreiramo onlajn prodavnice za širok spektar klijenata sa različitim potrebama. Svih ovih godina nailazili smo na širok spektar zahteva, izazova, situacija (od nerazumevanja onlajn prodaje, preko komentara da je to daleka budućnost, do Covid-a koji je dao lagani podsticaj onlajn prodaji, jeftinih veledrogerija poput Temu-a i Alibabe, ...), itd.

Jedan od najčešćih problema sa kojima se susrećemo su nerealna očekivanja klijenata, posebno onih koji se prvi put susreću sa onlajn prodajom. Uzmimo konkretan primer, klijent želi onlajn prodavnicu sličnu onoj globalnog trgovca Amazon. Klijentu se dopada funkcionalnost internet prodavnice, šta ona omogućava i kojim naprednim rešenjima upravlja.

Sve je to lepo, ali želje su jedno, realnost je drugo. U ovom odeljku nećemo ni pominjati finansije. Napredna funkcionalnost prodavnice je napredna sa razlogom. Nijedna od prodavnica nije počela sa naprednim funkcijama od samog početka. Razlog za to je jednostavan, u početku vam nije potreban. Štaviše, za napredne funkcionalnosti potrebno je osvojiti osnovnu onlajn prodaju. Tek kada razumete osnove i kada definišete potrebe svojih kupaca, možete početi da primenjujete napredne opcije.

Vaše sposobnosti moraju biti usklađene sa vašom strategijom.

Pretpostavka je koren svih problema

Sledeća velika greška je iščekivanje. Pretpostavka je koren svih problema. Često se dešava da kupac želi istu funkcionalnost kao i druga onlajn prodavnica.

Problem nije u samoj funkcionalnosti, već u pretpostavci da će takva funkcionalnost pozitivno uticati na sopstvenu onlajn prodaju. Predviđanje bez konkretne analize je izuzetno opasna stvar koja može dovesti do mnogih problema. Problem je u tome što pogrešna predviđanja mogu biti veoma skupa, jer mogu odvratiti kupce od kupovine ili čak posete prodavnici na webu.

Nije neophodno da ista funkcionalnost koju ima druga onlajn prodavnica takođe radi za vas. Pre svega, potrebno je analizirati postojeće stanje i ponašanje vaših kupaca. Ako samo naznače da je ovo promena koju očekuju, onda je vredi dodati u vašu onlajn prodavnicu.

Nespremnost za rad

Internet prodavnica, a samim tim i onlajn prodaja su uspešni onoliko koliko u nju uložite truda i vremena.

Nije tajna da je kupovina na webu donosi i mnogo posla. Pre nego što uopšte počnete da prodajete, potrebno je da vodite računa o bezbroj stvari, od proizvoda, zaliha, isporuke, pripreme sadržaja, fotografija, opštih uslova itd. Još nismo stigli do stvarne prodaje, ali to je puno posla čak i ako imate samo mali asortiman proizvoda.

Nove onlajn prodavnice suočavaju se sa izazovom kako da dovedu kupce do njih. Neophodno je voditi računa o velikom broju stvari od SEO optimizacije, oglašavanja, izlaganja na društvenim mrežama, e-mail marketinga itd. Ovo definitivno nije lako, posebno ako nemate odgovarajući tim za to (mali projekti obično imaju jednu osobu za sve jer ne mogu priuštiti pomoć).

Ukratko, ako niste voljni da uložite vreme u svoju online prodavnicu, ne možete se nadati uspehu u prodaji.

Stalno ulaganju u razvoj i napredak

Troškovi internet prodavnice su neuporedivo niži od fizičke maoprodaje. Ovo je nesporna činjenica. Ali još uvek postoje troškovi. Ovde ne mislimo na samu operaciju, to je samo po sebi razumljivo. Uglavnom imamo u vidu troškove povezane sa razvojem i nadogradnjom internet prodavnice.

Izgradnja online prodavnice je najveća investicija koju imate na početku. Međutim, kada je onlajn prodavnica izgrađena, to ne znači da više nema potrebe za ulaganjem u njen razvoj. Uspešna onlajn prodavnica je ona koja stalno ulaže u svoj razvoj i nadogradnju. Samo na taj način može pratiti trendove, zadovoljiti svoje kupce i održati dugoročan uspeh.

Ukoliko su ova ulaganja redovna, npr. svakog meseca, onda optimizujete i sopstvene troškove. To ne znači da ćete uvek imati istu investiciju kao u izgradnju online prodavnice. Nikako. To znači da ćete ulagati novac u nadogradnje koje zahtevaju samo nekoliko dodatnih sati razvoja.

Male redovne izmene i nadogradnje mogu vam pomoći da postignete svoje ciljeve, kao i da održavate svoju onlajn prodavnicu aktuelnom tokom dužeg vremenskog perioda, čime se produžava vreme dok ne bude potrebno da se obnovi. Investirajte po potrebi, na osnovu ključnih pokazatelja uspeha vaše onlajn prodavnice.

Dakle, stalno ulaganje u razvoj nije trošak, već investicija koja će se isplatiti.

Agilnost

Sposobnost brzog prilagođavanja različitim faktorima je ključ uspešne trgovine. Obično problem nije čak ni u samoj tehnologiji, već u razumevanju onlajn prodavnice.

Brzo prilagođavanje promenama je važan faktor za svaku onlajn prodavnicu, jer pokazuje njenu otpornost i sposobnost da prilagodi svoj način rada.

Ovo je takođe ključ uspešne dugoročne prodaje.

Zaključak

Online prodaja u današnje vreme nije laka, zahteva mnogo truda, vremena i, na kraju, ali ne i najmanje važno, ulaganja ako želimo da budemo uspešni. Uz pravi pristup, mnoge stvari su moguće.

Gore navedeni primeri zašto onlajn prodaja ne funkcioniše pomoći će vam da identifikujete probleme u sopstvenoj onlajn prodaji.

Ako vam je potrebna pomoć, stojimo vam na raspolaganju.

Podeli: