Web sajtovi i online prodavnice

Zašto su kontakt forme na web sajtu važne?

Zašto su kontakt forme na web sajtu važne?

Četvrtak, 26. septembar 2024.

Danas forme/obrasci na web stranicama igraju ključnu ulogu u uspostavljanju kontakta između kompanija i njihovih kupaca.

Uz njihovu pomoć, vlasnici web sajtova mogu jednostavno da prikupljaju razne informacije, prijave za mesečne biltene, da istraže interesovanje za proizvod ili uslugu, da prikupe prijave za događaje, da organizuju program lojalnosti za onlajn prodavnicu i još mnogo toga.

U ovom članku ćemo predstaviti razloge zašto koristimo onlajn formulare na web sajtu, zašto su važni, kako merimo njihov učinak i zašto moraju da budu u skladu sa GDPR (Opšta uredba o zaštiti podataka).

Šta su onlajn forme?

Online forme/obrasci su digitalni obrasci koji se koriste na web sajtovima za prikupljanje informacija od korisnika. Sami obrasci su jedan od osnovnih alata koji se koriste za interakciju između web sajtova i njihovih posetilaca, jer omogućavaju prikupljanje podataka u različite svrhe, kao što su:

  • Kontakt informacije
  • Registracija
  • Potražnja
  • Prijavite se za vesti

U zavisnosti od svrhe, navedena su i polja obrasca koje korisnici moraju da popune, uključujući tekstualna polja, različite izbore, polja za potvrdu za saglasnost i dugmad za slanje obrasca. Obrazac na sajtu je izuzetno važan element , jer je to obično ključni korak koji posetilac mora da preduzme.

Popunjen onlajn obrazac se naziva i konverzija, što je izuzetno važan podatak za analizu performansi web stranice. Pravilno dizajniran onlajn formular je stoga od ključnog značaja, jer olakšava korisnikov put do konverzije, što pozitivno utiče na korisničko iskustvo.

Kako merimo uspešnost obrasca?

Merimo učinak onlajn obrazaca koristeći različite metrike i analitičke alate. Ključni indikatori učinka uključuju stopu konverzije, koja meri koliko posetilaca web sajta zaista popunjava i šalje obrazac u poređenju sa ukupnim brojem posetilaca koji su videli obrazac.

Jednostavno možemo doći to tog rezultata:

100 posetilaca po stranici,
3 popunjena formulara.
3/100 = 3%

Druge važne metrike koje koristimo za merenje učinka web obrasca su:

  • Prosečno vreme popunjavanja formulara
  • Stopa napuštanja obrasca (koliko korisnika počne da popunjava obrazac, ali ga ne pošalje)
  • Kvalitet podataka (da li su prikupljeni podaci tačni)

Analizom svih ovih pokazatelja, kompanije mogu da identifikuju probleme sa obrascima na svom web sajtu. Na ovaj način mogu da pripreme mere za unapređenje onlajn formulara, čime se povećava njihova efikasnost i efektivnost.

Sve ove metrike možete dobiti od samog urednika, kao i statistike web obrazaca i analitičkih alata.

Koje podatke prikupljamo na ovaj način?

Sa onlajn formularima možemo prikupiti širok spektar podataka, ali sve zavisi od namene obrasca i potreba kompanije. Najčešći tipovi podataka koje prikupljamo uključuju:

  • Lični podaci: Ime, prezime, e-mail adresa i broj telefona. Ove informacije su ključne za kontaktiranje kupaca ili potencijalnih kupaca.
  • Demografske informacije: Starost, pol, obrazovanje, zanimanje i druge demografske informacije koje pomažu u segmentaciji tržišta i ciljanom marketingu.
  • Povratne informacije: Mišljenja, sugestije i ocene proizvoda ili usluga koje nudi kompanija. Ove informacije su od neprocenjive vrednosti za merenje zadovoljstva kupaca i za poboljšanje ponude ili usluge na osnovu povratnih informacija.
  • Podaci o ponašanju: Informacije o tome kako korisnici reaguju na web sajt i njen sadržaj. Da li je ovo dovoljno interesantno da popune onlajn formular.
  • Podaci za registraciju: Informacije potrebne za registraciju za događaje, onlajn prodavnice, onlajn kurseve, pretplatu na e-biltene ili pristup ekskluzivnom sadržaju ili intranetu.

Prikupljanje svih ovih podataka putem onlajn formulara omogućava kompanijama da bolje razumeju svoje kupce, optimizuju svoje marketinške strategije, unaprede svoje proizvode ili usluge, povećaju upite i posledično prodaju, i generalno poboljšaju korisničko iskustvo na svojim web stranicama.

Važno je da se sa svim prikupljenim podacima rukuje u skladu sa važećim zakonima o zaštiti podataka kao što je GDPR kako bi se osigurala njihova sigurnost i privatnost.

Web obrasci omogućavaju interakciju sa posetiocima
Web obrasci omogućavaju interakciju sa posetiocima

Zašto su onlajn obrasci važni?

Online obrasci su prva moguća tačka interakcije sa posetiocem kada stignu na web sajt. Oni su most koji omogućava korisnicima da saopšte svoje želje, pošalju upite ili jednostavno stupe u kontakt sa vama. Bez onlajn formulara, prikupljanje podataka kao što su kontakt informacije, upiti, pretplata na bilten i porudžbine bilo bi izuzetno teško i neefikasno.

Neophodno je razmišljati o onlajn formama već u fazi izrade web stranice ili u fazi pripreme strukture web sajta. Za web sajtove (ne onlajn prodavnice, gde je glavna konverzija kupovina), popunjeni obrazac je važan trag, koji se kasnije može pretvoriti u kupca.

Prikupljanje dragocenih informacija

Dobro dizajnirani onlajn obrasci poboljšavaju korisničko iskustvo omogućavajući jednostavnu i brzu interakciju sa posetiocima. Jasno strukturisane i jednostavne forme smanjuju broj grešaka koje se javljaju prilikom unosa. Na ovaj način će korisnici ovih podataka imati tačnije informacije, koje će im pomoći u samoj obradi i naknadnoj komunikaciji sa potencijalnim kupcem.

Povećanje konverzije

Online obrasci su ključni za povećanje konverzija na web sajtovim. Optimizacijom formulara, kao što je smanjenje broja polja koja se popunjavaju, kompanije ili vlasnici web sajta značajno povećavaju broj uspešno popunjenih obrazaca/konverzija. Ovo direktno utiče na povećanje broja upita, pretplata na biltene, prodaje proizvoda i usluga, prijava na događaje itd.

Zašto je važno da obrasci budu u skladu sa GDPR-om?

GDPR je promenio način na koji kompanije prikupljaju, obrađuju i čuvaju lične podatke pojedinaca u EU. Usklađenost sa GDPR-om za onlajn formulare nije samo zakonska obaveza, već i pokazatelj da kompanija ozbiljno shvata privatnost i zaštitu podataka svojih korisnika. Zbog toga je veoma važno da obrasci na vašim web stranicama budu u skladu sa važećim zakonima. Na ovaj način možete izbeći sve probleme koje imate sa svojim korisnicima, ili u najgorem slučaju, novčane kazne.

Pri tome je neophodno da se obrađuju osnove. U jednom onlajn obrascu podaci se prikupljaju za određenu svrhu. Na primer obrazac za registraciju e-biltena se prikuplja sa namerom da korisnik koji se prijavio na njega dobija e-vesti u vezi sa ovom kompanijom.

Neko ko je popunio obrazac za upit o nekretnini želi da dobije informacije o predmetnoj nekretnini. Ova osoba se nije prijavila da bude obaveštena o novim nekretninama! Veoma je važno da shvatite da korisnik koji popunjava upitnik na vašem sajtu još nije dao saglasnost da ga obavestite o novoj ponudi ili novostima.

Veoma je važno jasno navesti korisniku u koju svrhu će se podaci koristiti. Ako želite drugačije, potrebno je za svaki obrazac dodati nekoliko mogućih saglasnosti.

Zaključak

Web obrasci su neizostavan deo savremenih web sajtova koji žele da svojim posetiocima omoguće interakciju sa svojim klijentima na pojednostavljen način. Obrasci su izuzetno efikasan alat koji omogućava sticanje raznih kontakata, mišljenja, pretplate na biltene, potencijalne klijente i, ne manje važno, prodaju, zbog čega je njihovo pažljivo planiranje i smislena implementacija na sajtu utoliko važnija.

Optimizovani onlajn obrasci su važan deo korisničkog iskustva i većeg broja konverzija.