Web sajtovi i online prodavnice

Zašto treba imati online prodavnicu?

Zašto treba imati online prodavnicu?

Četvrtak, 13. jun 2024.

Online prodavnica postaje sve interesantnija opcija za kompanije. Kreiranje onlajn prodavnice donosi mnoge konkurentske prednosti.

Ovo je posebno popularna opcija za one koji prvi put doživljavaju prodaju.

Sama onlajn prodavnica je znatno jeftinija investicija u odnosu na klasičnu fizičku prodavnicu. Nudi mnoge prednosti, od bržeg početka prodaje, do većeg dosega/pull-a potencijalnih kupaca i nižih operativnih troškova. Najveća razlika između onlajn prodavnice i obične fizičke prodavnice je nivo troškova i doseg potencijalnih kupaca.

Ali to nisu jedine prednosti online kupovine i online prodaje. Da biste lakše doneli odluku da napravite online prodavnicu, pripremili smo vam vodič zašto treba da imate onlajn prodavnicu. Ovaj vodič je namenjen svim kompanijama i organizacijama koje se bave ili će se baviti onlajn prodajom.

1. Dostupna 24/7

Jedna od najvažnijih prednosti internet prodavnice je njena dostupnost. Vaša onlajn prodavnica je otvorena 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, što znači da kupci mogu da kupuju u bilo koje vreme. Ovo ne samo da povećava potencijalne prodajne mogućnosti, već i poboljšava korisničko iskustvo, jer kupci cene pogodnost kupovine po sopstvenom rasporedu.

2. Širi doseg

Prodavnica na web-u uklanja geografska ograničenja koja imaju fizičke prodavnice. Fizička prodavnica je ograničena na svoju lokaciju. Ako lokacija nije posećena ili je manje dostupna, to svakako utiče na njenu posećenost, a samim tim i na samu prodaju.

Suprotan je slučaj sa internet prodavnicom. Internet prodavnica vam omogućava da se fokusirate ne samo na kupce u blizini, već i na potencijalne kupce na drugim mestima, pa čak i u drugim zemljama.

Bez obzira na to gde se nalazi vaše preduzeće, možete ponuditi svoje proizvode ili usluge kupcima širom sveta. Ovo povećava broj potencijalnih kupaca kojima možete prodati.

3. Niži troškovi održavanja

Pokretanje i održavanje onlajn prodavnice je obično znatno niži trošak u poređenju sa troškovima fizičke prodavnice. Najveći početni trošak online prodavnice je njeno kreiranje. Cena izrade online prodavnice zavisi od njene veličine, željenih funkcionalnosti, povezanosti sa drugim sistemima itd. Međutim, ovaj početni trošak je takođe niži nego kod fizičkih prodavnica.

Najveća razlika je svakako u mesečnom hostovanju i održavanju onlajn prodavnice ili mesečnom održavanju fizičke prodavnice, pri čemu morate uzeti u obzir razne troškove, kao što su:

Zakup bez obzira na lokaciju

Redovni troškovi:

  1. Električna energija
  2. Voda
  3. Grejanje
  4. Internet
  5. Telefon
  6. Troškovi radne snage
  7. Troškovi čišćenja
  8. Troškovi skladištenja
  9. Obezbeđenje

Većinu ovih troškova održavanja online prodavnica nema ili su niži, tako da možete izdvojiti dodatna sredstva za unapređenje prodaje i marketing.

Fizička vs. online prodavnica
Fizička vs. online prodavnica

4. Personalizovano iskustvo kupovine

Uz pomoć tehnologija za praćenje i analizu, online prodavnice mogu da ponude personalizovano iskustvo kupovine za svakog kupca. To znači prikazivanje proizvoda, kampanja i ponuda koje su posebno prilagođene interesovanjima i kupovnim navikama vaših kupaca, što može značajno povećati vašu prodaju. Naravno, potrebno je znati da ove podatke možete koristiti samo ako posetioci internet prodavnice pristanu na njihovu obradu.

Personalizovano iskustvo kupovine uglavnom nije moguće u normalnim fizičkim prodavnicama, jer je praćenje interesovanja kupaca znatno otežana ili teže se beleži. Jednostavnije je to uraditi u manjim buticima, ali to obično rade uglavnom zaposleni koji imaju stalne mušterije.

Online prodaja omogućava personalizaciju u znatno većem obimu.

5. Jednostavno upravljanje zalihama

Internet prodavnice omogućavaju precizno i automatizovano upravljanje zalihama. Ovo smanjuje mogućnost greške i omogućava vam da efikasno upravljate svojim zalihama, smanjite troškove skladištenja i poboljšate zadovoljstvo kupaca tako što ćete osigurati da su proizvodi uvek dostupni.

Sa dobrim ERP sistemom, možete rešiti upravljanje zalihama i za fizičke i za onlajn prodavnice.

6. Digitalni marketing

Digitalni marketing nudi mnoge mogućnosti za promociju vaše onlajn prodavnice i povećanje prodaje, od optimizacije za pretraživače (SEO), marketinga putem e-pošte, do oglašavanja na društvenim mrežama.

Prednost digitalnog marketinga u odnosu na klasične marketinške (off-line) metode su često preciznije ciljane kampanje i jednostavnije merenje rezultata. Takođe, uz pomoć digitalnih alata možete se brže prilagoditi raznim promenama ili preusmeriti resurse na najprofitabilnije marketinške kanale.

7. Povratne informacije i recenzije kupaca

Internet prodavnice mogu jednostavno da prikupljaju povratne informacije i recenzije svojih kupaca, što je od neprocenjive vrednosti za poboljšanje vaših proizvoda, usluga i korisničkog iskustva. Pozitivne ocene i kritike takođe mogu poslužiti kao moćan alat za sticanje poverenja novih kupaca.

8. Brže lansiranje novih proizvoda

Za razliku od fizičkih prodavnica, gde postavljanje i predstavljanje novog proizvoda može biti dugotrajan proces, onlajn prodavnice omogućavaju brzo i jednostavno dodavanje novih proizvoda. Ovo vam omogućava da ostanete fleksibilni i brzo odgovorite na tržišne trendove i potražnju kupaca. Takođe možete mnogo jednostavnije i brže pripremiti marketinšku kampanju za pojedinačni proizvod.

9. Veća fleksibilnost i skalabilnost

Internet prodavnica vam omogućava da jednostavno prilagodite ponudu i obim poslovanja u skladu sa rastom vaše kompanije, potražnjom za proizvodima i promenljivim uslovima na tržištu.

Skalabilnost je ključna prednost digitalnog poslovanja, omogućavajući vašem poslovanju da raste bez potrebe za značajnim dodatnim ulaganjima. Ponekad je potrebno samo nekoliko dodatnih sati razvoja ili povećanje marketinških resursa.

10. Ekološki prihvatljivija

Smanjenje potrebe za fizičkim prodajnim prostorijama i optimizacija logističkih procesa ne samo da smanjuju operativne troškove, već mogu doprineti i manjem uticaju na životnu sredinu. Ne treba vam fizička ekspozitura za poslovanje, kupci ne dolaze u radnju sa svojim automobilom itd. Internet prodavnica i onlajn poslovanje uopšte mogu tako postati važan deo vaše održive poslovne strategije.

Zaključak

Internet prodavnica više nije samo dodatak tradicionalnom poslovanju, već ključni element strategije svake kompanije koja želi da uspe u savremenom poslovnom okruženju. Mnoge kompanije se odlučuju samo za poslovanje preko interneta, jer je samo tako znatno fleksibilnije i optimizovanije. Za tu svrhu potrebno je pripremiti dobru strategiju online prodavnice.

Uz pravi pristup i praćenje gore navedenih tačaka, onlajn prodavnica može postati moćan alat za razvoj vašeg poslovanja, povećanje prodaje i poboljšanje zadovoljstva kupaca. Ako već niste, sada je pravo vreme da razmislite o digitalnoj transformaciji vašeg poslovanja i iskoristite prednosti koje nudi onlajn prodaja.

Podeli: