Blog & vesti

Najbolje prakse u dizajniranju i izradi web sajtova u 2021. godini

Najbolje prakse u dizajniranju i izradi web sajtova u 2021. godini

Sreda, 18. avgust 2021.

Posedovanje web sajta u 2021. godine gotovo je normalno za svako preduzeće. Ako kompanija danas nema web sajt, to je loše za samu kompaniju, jer ih potencijalni kupci ne mogu pronaći. Osim toga, činjenica da kompanija nema web sajt negativno utiče na poverenje kupaca.

Kreiranje web sajt je relativno jednostavno, ali to ne znači da će web adresa biti efikasna. Vaš web sajt je vaš prozor u svet, izlog vaše prodavnice i dostupna je 24 sata dnevno. Posetilac vašeg web sajta na osnovu njega brzo formira mišljenje o vama, pa je vredno truda i ulaganja u razvoj web sajta.

Sam web sajt može se zamisliti kao izlog vaše prodavnice, restorana itd. Ako je izložba zanimljiva, privući će posetioce. Ako vitrina nije zanimljiva, onda po svoj prilici neće privući posetioce. Kada je posetilac u vašoj prodavnici/restoranu, morate mu ponuditi dobru ponudu (pročitajte sadržaj) koja će privući posetioca da ostane sa vama. Isti princip važi i za web sajt. Web sajt mora biti privlačna na prvi pogled i mora imati kvalitetan sadržaj. Sadržaj je ono što tera posetioce da se vrate.

Za vas smo pripremili neke najbolje prakse koje vredi uzeti u obzir pri dizajniranju i izradi web sajta.

1. Dosledno "brendiranje"

"Brendiranje" je postalo izuzetno važno poslednjih godina, jer na ovaj način svoju kompaniju promovišete kao pouzdanu i kvalitetnu.

Logo, šeme boja, ikonografija, stil sadržaja, adrese za prodaju. itd, moraju biti dosledni. Sve ovo treba uzeti u obzir prilikom izrade web sajta.

2. Jasan poziv na akciju

Poziv na akciju ili CallToAction (CTA) je jedan od najvažnijih elemenata na stranici jer ga koristite da biste podstakli posetioca na akciju. Uspešan CTA uglavnom krasi činjenica da je korisniku kristalno jasno i da tačno znaju šta treba učiniti. Osim toga, mora biti postavljen na dobro mesto na web stranici i izdvojen od ostatka sadržaja (boja, oblik itd.).

3. Navigacija web sajta

Vaš web sajt treba korisniku da ponudi jednostavno rešenje složenog problema. Međutim, korisniku ne bi trebalo biti potrebno mnogo vremena da pronađe takve informacije. Stoga je važno da web sajt ima jasnu i razumljivu navigaciju.

Predlozi za poboljšanje navigacije:

  • Jasan rečnik: efikasnije je koristiti jednostavne pojmove kao što su O nama, Usluge, Kontakt, Vesti itd. Ako koristite žargone, uverite se da su jasni vašim posetiocima, jer u suprotnom to može negativno uticati na njihovo korisničko iskustvo.
  • Prilagodite navigaciju prema sadržaju: Ako imate malo sadržaja, navigaciju treba prilagoditi u skladu s tim. Isto važi i ako imate puno sadržaja, u tom slučaju ćete morati da razmotrite višeslojnu navigacionu strukturu
  • Navigacija u obliku indeksa (Breadcrumbs): Indeks nam pomaže da lociramo gde se nalazimo na stranici. Takođe omogućavaju korisniku da se brzo vrati na prethodne korake. Indeks preporučujemo za web sajtove i online prodavnice koje imaju puno sadržaja

4. Jednostavan dizajn

Dizajniranje jednostavnog web sajta (kako većina klijenata želi) je izuzetno zahtevan proces. Dizajn sajta je stvar ličnih preferencija i nemoguće je ugoditi svima. Zbog toga je važno pridržavati se određenih koncepata pojednostavljenja web sajta:

  • Elementi na web stranici su dizajnirani prema hijerarhiji važnosti. Važniji elementi su istaknutiji od manje važnih
  • Izbegavanje korišćenja previše različitih nijansi boja
  • Efikasno korišćenje praznog prostor, jer se sadržaj na stranici tako lakše čita.
Koja je vaša priča?
Koja je vaša priča? Autor: Photo by Etienne Girardet on Unsplash

5. Predstavite svoju priču

Ljudi najčešće pričaju jedni drugima određene stvari kroz priče. I svi volimo dobre priče. Najbolje priče su one koje nas emotivno dodiruju.

Na sličan način možete predstaviti svoje usluge, proizvode ili rešenja kroz priču. Ovo će posetiocima web sajta učiniti jasnije šta radite i kako im možete pomoći.

6. Vizuelizacija

Jeste li ikada pokušali da ispričate priču malom detetu? Obično je narativ bez vizuelizacije, u obliku slike ili video zapisa, mnogo manje zanimljiv nego sa njima. Web korisnici i posetioci vašeg web sajta ponašaju se slično:

  • Brzo gube pažnju
  • Mala tolerancija na dugačke sadržaje
  • Vole dobre vizuelne elemente koji će ih duže držati na stranici

7. Mobile-first pristup

O mobile-first pristupu smo već dosta pisali, pa ćemo ovde navesti samo određene činjenice. Više od polovine web korisnika posećuje web sajt putem mobilnih uređaja, pa je važno da je vaš web sajt dizajnirana tako da bude prilagođena mobilnim uređajima.

8. Radite na SEO optimizaciji svog sajta

Ako sledite najbolje prakse SEO optimizacije web sajta, veća je verovatnoća da ćete se bolje rangirati na stranici rezultata pretrage.

Za vas smo pripremili nekoliko korisnih saveta o optimizaciji web sajta:

 

Zaključak

U ovom članku ćete pronaći mnogo korisnih informacija koje možete uzeti u obzir prilikom dizajniranja i izrade web sajta. Glavna stvar koju treba zapamtiti je da web sajt nikada neće uspeti sam od sebe. Već smo naišli na mnoge slučajeve kada smo kreirali web sajt i objavili ga, ali ga korisnici više nisu koristili. Web sajt može vredeti samo onoliko koliko u njega uložite. Što su ulozi više, veće su šanse za uspeh. Pritom imajte na umu da je put do dobrog web sajta maraton, a ne sprint.

Podeli: