Blog & vesti
SEO optimizacija novog web sajta

SEO optimizacija novog web sajta

Utorak, 23. mart 2021.

Novim web adresama je izuzetno teško da se visoko rangiraju na stranici rezultata pretraživača. Neki stručnjaci za SEO kažu da će se loše rangirati dok ne dostignu određenu starost. Ovaj efekat se naziva peskovnik.

Šta je Google peskovnik?

Ideja o Google-ovom peskovniku je stara nekoliko godina. Neki SEO stručnjaci počeli su da primećuju da se nove web stranice brže rangiraju na pretraživačima kao što su Bing i Yahoo. Upravo zbog toga, razvijena je teorija o Google-ovom peskovniku.

Za peskovnik, kažu da je zapravo filter za nove web sajtove koji sprečava da se nove web sajtovi rangiraju više među rezultatima pretrage dok ne dostignu određenu starost.

Google je porekao postojanje takvog filtera. Međutim, rekli su da se zbog određenih uslova nova web stranica možda neće pojaviti na stranici rezultata pretrage. Razlog tome može biti zato što određena web stranica nema određena ovlašćenja ili zato što web stranica nije dovoljno verodostojna. Ovo je važan signal za Google, jer razlikuje web stranice koje su dobre za korisnike i one koje to nisu.

U stvari, nove web stranice imaju tu lošu stranu, jer u početku nemaju dovoljno sadržaja, resursa itd. i tako se rangiraju znatno lošije u poređenju sa poznatijim web adresama. Naravno, možete to izbeći.

Šta vam je u tom slučaju činiti?

Napravili ste novu web stranicu, ako želite da se vaša web stranica uopšte pojavljuje u rezultatima pretrage i ako ima mogućnost visokog ranga, moraćete odmah zasukati rukave i pobrinuti se za SEO optimizaciju. Sledeće aktivnosti bi trebalo uraditi što je pre moguće nakon objavljivanja nove veb stranice:

1. Pregledajte web sajt

Čak i pre aktiviranja nove web stranice, vrši se testiranje. Vi i "izvođač radova" na vašem web sajtu ste testirali nebrojeno puta sve stranice i stvari su funkcionisale, ali u praksi to naravno može biti potpuno drugačije. Neophodno je nadgledati šta rade korisnici vašeg web sajta. Na kraju krajeva, oni će pregledati vaš web sajt i oni su vaši potencijalni kupci.

Glavne stvari na koje morate obratiti pažnju su:

  • Da se ​​web stranice brzo otvoraju
  • Da je web sajt prilagođena mobilnim uređajima
  • Da biste web sajt učinili jednostavnim za upotrebu - dobro korisničko iskustvo
  • Da je struktura web stranice pravilno postavljena - hijerarhija naslova, pasusa, lista i tabela
  • Itd.

2. Napravite kvalitetne eksterne linkove za svoj web sajt

Kvalitetni eksterni linkovi odličan su izvor takozvane offsite optimizacije i pomažu u povećanju kredibiliteta vašeg web sajta. Ako je vaše preduzeće potpuno novo, kao i vaša web adresa, preporučljivo je da se pretplatite na akreditovane imenike kontakata. Na ovaj način ćete dati do znanja korisnicima da vaše poslovanje postoji i ovo je važan znak kredibiliteta. Takođe je veoma važno za Google da kreira vaš vlastiti profil na Google Moje preduzeće platformi.

3. Kreirajte interesantan sadržaj

O sadržaju i njegovom značaju smo već razgovarali u prethodnim člancima:

  • Osvežite stari sadržaj na svom web sajtu
  • Zašto je sadržaj na web sajtu važan

Veoma je važno da vaš web sajt bude ispunjen sadržajem o usluzi ili proizvodima koje nudite. Što se tiče sadržaja, važno je da je on dubinski.

Šta znači to da sadržaj treba da bude dubinski?

Dubinski sadržaj podrazumeva predstavljanje cele teme iz svih mogućih uglova. Ovo bi trebala biti vaša strategija za pripremu sadržaja za web stranice. Na ovaj način je detaljno predstavljena cela tema, što dodatno povećava kredibilitet web sajta. Na taj način će pretraživači videti da ste temu sveobuhvatno predstavili, što povećava šanse za viši plasman na stranici rezultata pretrage.

Uticati na pozitivno ponašanje korisnika
Uticati na pozitivno ponašanje korisnika Autor: Photo by Kelly Sikkema on Unsplash

4. Uticati na pozitivno ponašanje korisnika

Takođe, od izuzetne važnosti je da vaš web sajt ostavi pozitivno iskustvo kod korisnika. Signali pozitivnog ponašanja korisnika su:

  • Broj redovnih posetilaca
  • Dužina posete po stranici
  • Deljenje postova sa vašeg web sajta
  • Komentari

Gore navedeni signali nam govore da li je korisnik zadovoljan korišćenjem web stranice.

Posebno treba voditi računa o sledećem kako biste stvorili pozitivno iskustvo:

  • Jednostavna i transparentna navigacija stranicama
  • Atraktivan vizuelni sadržaj:
    • Slike
    • Video materijal
  • Obrasci za upit
  • Mogućnost deljenja sadržaja
  • Mogućnost komentara

Izbegavajte faktore koji negativno utiču na korisničko iskustvo, kao npr. iskačuće prozore.

Zaključak

Nova web stranica znači novi početak i svaki početak je izazov. Ključ nove web stranice je u tome što je informativna za vaše posetioce i verodostojna za pretraživače (posebno Google). Zbog toga je važno dodati što više elemenata na web stranicu kako biste povećali kredibilitet.

Ako vam je potrebna pomoć, mi smo tu za vas.

This site uses cookies for better performance and user experience. Do you agree to use of cookies?

Find out more

Cookies on our web page

What is Cookie?

A cookie is a small piece of data sent from a website and stored in a user's web browse while a user is browsing a website. When the user browses the same website in the future, the data stored in the cookie can be retrieved by the website to notify the website of the user's previous activity

How do we use cookies?

A visit to a this page could generate the following types of cookie.

Strictly necessary cookies

These cookies are essential in order to enable you to move around the website and use its features, such as accessing secure areas of the website. Without these cookies services you have asked for, like shopping baskets or e-billing, cannot be provided.

2. Performance cookies

These cookies collect information about how visitors use a website, for instance which pages visitors go to most often, and if they get error messages from web pages. These cookies don’t collect information that identifies a visitor. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. It is only used to improve how a website works.

3. Functionality cookies

These cookies allow the website to remember choices you make (such as your user name, language or the region you are in) and provide enhanced, more personal features. For instance, a website may be able to provide you with local weather reports or traffic news by storing in a cookie the region in which you are currently located. These cookies can also be used to remember changes you have made to text size, fonts and other parts of web pages that you can customise. They may also be used to provide services you have asked for such as watching a video or commenting on a blog. The information these cookies collect may be anonymised and they cannot track your browsing activity on other websites.

4. Targeting and advertising cookies

These cookies are used to deliver adverts more relevant to you and your interests They are also used to limit
the number of times you see an advertisement as well as help measure the effectiveness of the advertising campaign. They are usually placed by advertising networks with the website operator’s permission. They remember that you have visited a website and this information is shared with other organisations such as advertisers. Quite often targeting or advertising cookies will be linked to site functionality provided by the other organisation.

Cookie management

Cookies can be managed via the web browser settings. Please, see you browser help how to manage cookies.

On this site you can always turn cookies on/off on menu item “Cookie Management”.

Website management

This website is managed by:

Kabi d.o.o.