Blog & vesti

Zašto je CRM važan i koju ulogu ima u digitalnoj transformaciji

Zašto je CRM važan i koju ulogu ima u digitalnoj transformaciji

Petak, 27. oktobar 2023.

Da li ste i vi od onih kojima je pisanje u svesku (ili za one koji su digitalniji, u telefon) važan deo svakodnevnog života?

Pravljenje beleški je jedna od najboljih tehnika za beleženje bilo koje korisne informacije. Sve dok su ove beleške lične prirode, ovakav način beleženja je sasvim prihvatljiv. U poslovnom svetu, međutim, priča je drugačija. Ako su beleške ostavljene u svesci ili na telefonu, nikome nisu od koristi osim osobi koja ih je napravila. Čak i onaj koji ih je pravio ima problem kada je potrebno pronaći konkretne informacije.

Upravo zbog toga je upotreba CRM sistema postala neophodna danas. U članku ćemo predstaviti zašto je CRM važan i kakva je njegova uloga u digitalizaciji poslovanja.

Sadržaj

Rezime

CRM je više od programa. Uz pomoć CRM sistema optimizujete organizaciju poslovanja, povećavate produktivnost zaposlenih, omogućavate bolje odnose sa kupcima, jer su sve interakcije, dogovori i slično dostupni sa samo nekoliko klikova. Istovremeno, poboljšavate i odluke jer su svi podaci na jednom mestu. CRM je takođe od suštinskog značaja za uspešnu digitalizaciju poslovanja odnosno digitalnu transformaciju.

1. Zašto je korišćenje CRM sistema više od razumne poslovne odluke?

Osnovna roba u digitalnom svetu su podaci. Što više podataka, to bolje. Još važnija je obrada ovih podataka. Obrada podataka je značajno jednostavnija uz pomoć CRM-a, jer omogućava:

  • Sveobuhvatan pogled na kontakt/kupca: CRM omogućava sistematsko prikupljanje bitnih podataka o kupcu ili kontaktu. CRM pomaže da ove podatke pretvorite u korisne informacije.
  • Prilagodljivost: Kako kompanije proširuju svoje poslovanje i rastu, CRM sistem se prilagođava, pružajući poboljšano upravljanje podacima i osiguravajući nesmetano poslovanje.
  • Automatizovane procesa: Automatizacijom dnevnih zadataka, CRM sistem omogućava kompanijama, a posebno zaposlenima, da brže obavljaju rutinske zadatke, čime se povećava njihova produktivnost.

2. Upravljanje odnosima za poboljšanje poslovanja

Osnovna svrha CRM sistema nije isključivo prodaja potencijalnim kupcima, već negovanje odnosa čak i nakon što je prodaja završena:

  • Usluge nakon prodaje: Sticanje novih kupaca je izazov, a zadržavanje kupaca je umetnost. CRM je tu da vam pomogne da steknete nove kupce, ali pre svega je od velike pomoći u održavanju odnosa sa klijentima.
  • Upravljanje odnosima sa svima: Optimizacijom komunikacije i interakcijom, CRM osigurava da se svaka zainteresovana strana oseća cenjeno i informisano. Ovde niste ograničeni na kupce, već na partnere, zaposlene, spoljne saradnike itd.

3. Svi vaši podaci u jednom sistemu

Kao što smo već spomenuli u prvom poglavlju, podaci predstavljaju glavnu imovinu ili vrednost danas. CRM sistem omogućava da ovu vrednost pravilno koristimo, pa čak i da je povećamo.

  • Objedinjena platforma: Prilikom implementacije CRM sistema, često se susrećemo sa situacijom da kompanije imaju podatke uskladištene na više krajeva i sistema. Fragmentacija podataka je veliki problem, jer je često glavni razlog koji otežava rad. CRM rešava fragmentaciju podataka, jer omogućava skladištenje različitih podataka na jednom mestu.
  • Mogućnost integracije sa različitim sistemima: Neophodno je biti svestan da CRM ima određena ograničenja i da nije prilagođen za određenu vrstu posla. Međutim, to nije nikakva prepreka. CRM sistem omogućava integraciju sa različitim eksternim sistemima (npr. ERP). Na ovaj način se uverite da se svi ključni podaci koji su zaposlenima potrebni za rad nalaze u CRM-u.

Kabi CRM sistem je već povezan sa svim Kabi aplikacijama, što obezbeđuje sveobuhvatnu digitalizaciju poslovanja. Najveća prednost ovde je što su svi podaci zapravo u jednom sistemu. Na ovaj način je takođe rešena zaštita i centralizacija podataka, pošto se više ne koriste različiti sistemi koje se kombinuju jedni sa drugima.

4. Osnaženi zaposleni = veća produktivnost

Iza svake uspešne kompanije stoji tim koji je vođen pravim informacijama, što obezbeđuje bolje poslovanje, a samim tim i veću produktivnost. U tom pogledu, CRM je od velike pomoći, omogućavajući:

  • Jasno definisani zadaci: CRM-ovi eliminišu nejasnoće na poslu, jer se svi projekti/zadaci za zaposlene dodaju u sistem sa svim potrebnim informacijama za implementaciju.
  • Saradnja u realnom vremenu: Uz sinhronizovano deljenje podataka, timovi mogu da sarađuju u realnom vremenu, dobijajući sve informacije koje su im potrebne kada im zatrebaju.
  • Podrška: U Kabi-u svim našim klijentima nudimo podršku u korišćenju CRM sistema. U sistemu je dostupna i pisana i video pomoć sa primerima iz prakse.
Autor: Unsplesh.com / Bruce Mars

5. Odgovorno upravljanje podacima i rad sa CRM-om

CRM je izuzetno moćan alat koji obiluje raznim podacima o kupcima, poslovima, projektima itd. Zbog toga je važno da se ponašate odgovorno kada koristite CRM.

Oni koji ozbiljno shvataju CRM brzo će otkriti da je to suštinsko poslovno sredstvo jer je sve što im je potrebno za obavljanje posla dostupno kada im zatreba. Bez obzira na uređaj koji koriste.

Drugi koji CRM ne koriste ozbiljno i ne koriste ga redovno misle da im CRM ne pomaže. U ovom slučaju su u pravu, ali su sami krivi. Ako ne koristimo redovno CRM, onda nam on sam po sebi ne pomaže.

Rad sa CRM-om zahteva veliku odgovornost. Bez odgovornosti, upotreba CRM-a neće biti uspešna. Ali ovo je samo jedna od neophodnih veština za korišćenje CRM sistema.

6. Uloga CRM-a u digitalnoj transformaciji

U digitalnom okruženju koje se brzo menja, CRM postaje ključni stub uspeha za kompanije koje žele da se prilagode i iskoriste tehnološke mogućnosti koje donosi. CRM ne samo da omogućava prikupljanje, analizu i korišćenje različitih podataka na strateški i personalizovaniji način, već služi i kao katalizator za integraciju različitih poslovnih procesa. Tako postaje srce digitalne transformacije, omogućavajući kompanijama da postanu osetljivije, efikasnije i fokusiranije na zadovoljavanje potreba kupaca. Uz alate i funkcionalnosti koje nudi CRM, kompanije ne samo da efikasno prate trenutne potrebe tržišta, već i predviđaju buduće trendove i proaktivno reaguju na njih.

Može ga koristiti svaka kompanija ili organizacija, bez obzira na industriju u kojoj posluje.

Zaključak

Kada se pravilno i redovno koristi, CRM sistem je srce i motor digitalne transformacije. Procesi, informacije i manuelni rad, koji su zaposleni ranije obavljali ručno i u različitim sistemima, digitalizovani su i spojeni u jedan robustan sistem koji pokreće celokupno poslovanje.